ارزش بازار بورس و فرابورس 156 هزارمیلیارد تومان

ارزش بازار بورس و فرابورس 156 هزارمیلیارد تومان
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ارزش بازار بورس را 126 هزار میلیارد تومان و ارزش بازار فرابورس را 30 هزار میلیارد تومان اعلام کرد؛ که در مجموع ارزش بازار بورس و فرابورس به 156 هزار میلیارد تومان می رسد.
به گزارش  واحد  مرکزی  خبر ، علی صالح آبادی شاخص کل بورس را تا دیروز 25 هزار و 723 واحد اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به ابتدای امسال 10 و 4 دهم درصد رشد و نسبت به ابتدای سال 89 ، 182 درصد رشد نشان می دهد.
وی درباره ارزش معاملات بورس و فرابورس افزود: 25 هزار و 100 میلیارد تومان ارزش بورس و 18 هزار و 500 میلیارد تومان ارزش معاملات فرابورس است.
صالح آبادی درباره دفعات معاملات در بورس و اوراق بهادار در سال 90 نیز گفت: 3 میلیون و 693 هزار دفعه در بورس و یک میلیون و 264 هزار دفعه در فرابورس معامله شده است که در مجموع میزان معاملات بورس اوراق بهادار در سال 90 به 4 میلیون و 958 هزار دفعه می رسد.
وی میزان دفعات معاملات را در سال گذشته در زمان مشابه در بورس 2  میلیون و 127 هزار دفعه اعلام کرده است که از این رقم 2 میلیون و 543 هزار دفعه آن در بورس و 183 هزار دفعه دیگر در فرابورس بوده است.
صالح آبادی تعداد سهامداران بورس و اوراق بهادار را 4 و نیم میلیون نفر اعلام کرد و گفت: در هیچکدام از بورس های منطقه چنین تعداد سهامداری وجود ندارد.
وی درباره بورس کالا نیز افزود: حجم معاملات بورس کالا (فلزات، پتروشیمی و کشاورزی) در سال جاری 13 میلیارد و 420 میلیون تومان و در زمان مشابه پارسال 10 میلیارد و 200 میلیون تومان ثبت شده که رشد 121 درصدی را نشان می دهد.
وی گفت: جمعا معاملات بورس کالا با محاسبه معاملات آینده طلا به 23 هزار و 480 میلیارد تومان بالغ شده در حالیکه پارسال این رقم 10 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است.
صالح آبادی درباره افزایش سرمایه ها و اوراق جدید در بورس نیز افزود: 10 هزار میلیارد تومان از ابتدای امسال سرمایه گذاری شده است که 9 هزار و 600 میلیارد تومان آن افزایش سرمایه بوده و بقیه از طریق اوراق مشارکت و سکوک به دست آمده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال شاهد اجرای قانون جدید برنامه پنجم بودیم گفت: از ابتدای سال 147 شرکت در بورس به ثبت رسیده که معاملات این شرکت ها در بازار پایه طراحی شده نه در بورس و فرابورس و هم اکنون در بازار پایه 30 شرکت ثبت شده و در آن معامله انجام می شود.
صالح آبادی افزود: شرکت های بازار پایه پذیرفته شده نیست و ریسک آن برای سرمایه گذاران بالاست.
وی درباره بورس انرژی نیز گفت: پذیره نویسی بورس انرژی به پایان رسیده و اطلاعات آن دیروز از بانک ملی گرفته شده است و در آینده نزدیک یعنی هفته آینده بحث مجمع موسس آن برگزار خواهد شد و اعضای هیئت مدیره آن انتخاب می شوند و راه اندازی بورس انرژی در سال آینده اتفاق خواهد افتاد.
صالح آبادی درباره اوراق جدیدی به نام مرابحه نیز افزود: این اوراق به تصویب رسیده که اوراق قرض الحسنه ای برای کارهای عام المنفعه است.
وی درباره افزایش شرکت های تامین سرمایه گفت: تاکنون 3 شرکت تامین سرمایه داشتیم و 4 شرکت دیگر به آن اضافه شده است.
صالح آبادی تعداد صندوق های سرمایه گذاری را 77 شرکت به ارزش 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای نظارت بر این صندوق ها سیستم مکانیزه ای اجرا شده است.
وی درباره شرکت های مشاوره سرمایه گذاری نیز گفت: امسال برای نخستین بار 6 شرکت مشاوره سرمایه گذاری در بازار سرمایه کار خودش را آغاز کرده است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۸:۴۱:۱۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد