عرضه بورس در فرابورس

عرضه بورس در فرابورس
بلوک پانزده صدم درصدی سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران فردا از طریق بازار فرابورس عرضه می­ شود.
بلوک پانزده صدم درصدی سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران فردا از طریق بازار فرابورس عرضه می­ شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از فرابورس، تعداد سهام مورد عرضه شرکت بورس اوراق بهادار تهران450 هزار سهم عادی معادل پانزده صدم درصد از سهام این شرکت است و ارزش پایه هر سهم آن 10 هزار ریال و ارزش کل آن 4 میلیارد و 500 میلیون ریال تعیین شده است. عرضه­ به صورت یکجا و نقد در بازار فرابورس است.
این شرکت 300 میلیارد ریالی در  زمینه تشکیل، سازماندهی و اداره بورس اوراق بهادار به منظور انجام معاملات اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس توسط اشخاص ایرانی و غیر ایرانی مطابق قانون و مقررات و همچنین پذیرش اوراق بهادار از جمله اوراق بهادار ناشرین خارجی مطابق قانون و مقررات و ... فعالیت دارد.
از سهامداران عمده این شرکت شرکت می ­توان کارگزاری بانک کشاورزی، شرکت کارگزاری مفید، بانک پارسیان، شرکت سرمایه­ گذاری توسعه ملی و شرکت سرمایه­ گذاری غدیر که هرکدام مالک 2.5 درصد سهام این شرکت هستند را نام برد.
436 میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس ایران
در حالی که ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی 20 میلیون اوراق بهادار، به 436 میلیارد ریال رسید، بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس همچون روز گذشته، سرمایه گذاری مسکن شمال­ شرق در بازار اول با جابجایی6 میلیون و 215 هزار سهم و نرخ 2 هزار و 458 ریال از آن خود کرد.
کمترین حجم معاملات را شرکت افرانت در بازار اول با خرید و فروش 518 سهم و نرخ 11 هزار و 204 ریال رسید. بیشترین افزایش قیمت را سرمایه ­گذاری خوارزمی با افزایش قیمت 4.9 درصد در بازار اول فرابورس ایران و با نرخ هزار و 614 ریال داشت. بیشترین کاهش قیمت را نیز مرجان کار در بازار اول فرابورس با کاهش قیمت 3.9 درصد و نرخ 7هزار و 766 ریال کسب کرد.  
حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی
در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره امید با جابجایی 224 هزار و 300 برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب 102 هزار و 380 برگه اجاره ماهان2، 11 هزار و 740 برگه مشارکت نارنجستان، 7 هزار و 600 برگه مشارکت ایران شرق، 5 هزار و 420 برگه اجاره سامان،  هزار و80 برگه گواهی سپرده سعدی، هزار برگه مشارکت مسکن مهر و 340 برگه اجاره ماهان به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.
بلوک نیروی برق کرمان و جنگل شفارود خریدار نداشت
بلوک 100 درصدی سهام شرکت تولید نیروی برق کرمان و همچنین شرکت جنگل شفارود که به صورت یکجا و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط در بازار فرابورس عرضه شدند بدون خریدار ماندند.
همچنین امروز نماد معاملاتی پتروشیمی زاگرس به دلیل تعویق در اطلاعات پیش بینی متوقف شد. حق تقدم بانک حکمت نیز بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت آماده انجام معامله است و خریداران تا قبل از مهلت پذیره نویسی باید نسبت به پرداخت بهای اسمی سهام اقدام کنند.
قیمت امروز اوراق تسهیلات مسکن حدود یک تا سه درصد کاهش داشت و در مرز74 هزار ریال مبادله شد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: سنا
  ۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۶:۴۰:۲۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد