ضرورت وجود مشاوران سرمايه‌گذاری در بورس

ضرورت وجود مشاوران سرمايه‌گذاری در بورس
مردم عادي مي‌توانند با بهره‌گيري از نهادهاي مختلفي كه در بازار سرمايه فعالند، سرمايه‌گذاري مطمئني در بورس اوراق بهادار داشته باشند.
مردم عادي مي‌توانند با بهره‌گيري از نهادهاي مختلفي كه در بازار سرمايه فعالند، سرمايه‌گذاري مطمئني در بورس اوراق بهادار داشته باشند.
مدير اداره نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان مطلب بالا گفت: شركت‌هاي مشاور سرمايه‌گذاري يكي از نهادهايي است كه مقررات ويژه‌اي براي آنها گذاشته شده و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعاليت مي‌كنند.
ايوب باقرتبار ادامه داد: اين نهادها داراي نيروي انساني و نرم افزارهاي تخصصي و مناسب هستند، از همين رو يكي از نهادهاي قابل اطميناني است كه افراد مي‌توانند براي سرمايه‌گذاري در بورس، از آنها كمك بگيرند.
وي با اشاره به اينكه شركت‌هاي سبد گردان از نهادهاي مالي جديد هستند كه سرمايه‌گذاران مي‌توانند به اين نهادهاي مالي مراجعه كرده و دارايي خود را براي سرمايه‌گذاري در بورس، در اختيار آنها قرار دهند، ابراز داشت: شركت‌هاي مشاور سرمايه‌گذاري به سرمايه‌گذاران براي سرمايه‌گذاري مناسب در بورس، مشاوره مي‌دهند، اما سرمايه‌گذاران مي‌توانند دارايي‌هاي خود را در اختيار شركت‌هاي سبدگردان قرار دهند تا اين شركت‌ها، داد و ستد در بورس را براي آنها انجام دهند.مدير اداره نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان كرد: صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري هم يك روش غيرمستقيم و مطمئن سرمايه‌گذاري محسوب مي‌شود كه سال‌هاست در بازار سرمايه فعال بوده و عملكرد مثبتي را از خود نشان داده‌اند.
باقرتبار با بيان اينكه افرادي كه منابع مازاد دارند، مي‌توانند در بورس سرمايه‌گذاري مناسبي داشته باشند، افزود: براي اين منظور، بهترين راه، اين است كه به نهادهايي مراجعه كنند كه سازمان بورس و اوراق بهادار آنها را مورد تاييد قرار داده است. وي اين رويكرد را جايگزين دريافت مشورت‌هاي غيرحرفه‌اي دانست كه تا پيش از اين افراد تازه وارد از مراجع و افراد تاييد نشده به هنگام ورود به بورس دريافت مي‌كردند. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۶:۴۱:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد