رشد خوب شاخص ها در بازار سرمايه كشور

رشد خوب شاخص ها در بازار سرمايه كشور
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران از رشد خوب شاخص هاي بازار سرمايه در سال جهاد اقتصادي خبر داد و گفت: ميزان معاملات در بورس اوراق بهادار به 22 هزار و 600 ميليارد تومان رسيد و در فرابورس هم 8 هزار و 400 ميليارد تومان ثبت شد.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران از رشد خوب شاخص هاي بازار سرمايه در سال جهاد اقتصادي خبر داد و گفت: ميزان معاملات در بورس اوراق بهادار به 22 هزار و 600 ميليارد تومان رسيد و در فرابورس هم 8 هزار و 400 ميليارد تومان ثبت شد.
به نقل از واحد مركزي خبر ، علي صالح آبادي گفت: مجموع معاملات بورس و فرابورس به 31 هزار ميليارد تومان بالغ شد كه نسبت به سال 89 افزايش قابل توجهي نشان مي دهد.
وي افزود: آمار دفعات معاملات بورس تهران در سال گذشته 4/4 ميليون دفعه و در فرابورس 5 ، 1 ميليون دفعه بود كه نسبت به سال 89 حدود 100 درصد رشد كرده است.
صالح آبادي اظهار داشت: ارزش بورس تهران هم به 127 هزار ميليارد تومان و ارزش فرابورس به 30 هزار ميليارد تومان بالغش د و ارزش بازار سرمايه در مجموع به 157 هزار ميليارد تومان رسيده است.
وي افزود: در بورس كالا هم حجم معاملات به 30 هزار ميليارد تومان رسيد كه در مقايسه با سال 89 حدود 5 ، 2 برابر رشد نشان مي دهد.
صالح آبادي گفت: حجم معاملات در بورس تهران ، فرابورس و بورس كالا به 61 هزار ميليارد تومان رسيد كه نسبت به سال 89 حدود 50 درصد افزايش داشته است.
رئيس سازمان بورس اوراق بهادار تاكيد كرد: برغم تهديدها و تحريم هاي خارجي، بازار سرمايه نشان داد كه بهترين بازار سرمايه در جهان است و پتانسيل ها و ظرفيت هاي خوبي براي عبور از تحريم ها دارد.
وي مهمترين رويداد سال 90 را راه اندازي سامانه معاملات آنلاين اعلام كرد كه باعث دسترسي آسان تر مردم به خدمات بازار سرمايه شده است و هم اكنون حدود 60 هزار نفر عضو دارد.
صالح آبادي تصريح كرد: معاملات آنلاين نشان داد كه نقد شوندگي بازار سهام به بالاترين سطح رسيده است.
رئيس سازمان بورس افزود : سامانه اينترنتي تالار مجازي بورس ايران(www.irvex.ir) با بيش از 60 هزار كاربـر به يكي از جذاب ترين پايگاه هاي آموزشي در بازار سرمايـه تبديل شده و تاكنون علاوه بر عضويت كاربران اينترنتي از كل كشور ، مسابقه هاي اختصاصي با تلاش كاربران در سامانه اينترنتـي تالار مجازي بورس انجام مي شود و به افرادي كه موفق به كسب بيشترين بازدهي شوند ، جايزه سهام داده مي شود.
وي افزود : مرحله نخست تالار مجازي بورس ايران شامل قابليت هاي بسيار زيادي مانند خريد و فروش سهام و واحدهاي سرمايه گذاري صندوق ها بر اساس قيمت واقعي بازار ، ايجاد مسابقات اختصاصي گروهي و فردي، مشاهده تراكنش معاملات، مشاهده اطلاعات و نوسان هاي قيمتي سهام مورد نظر در بازه زماني، تشكيل سبدهاي سهام اختصاصي، امكان مشاركت در افزايش سرمايه شركت ها، دريافت سود نقدي سهام، بهره گيري از فايل هاي متنوع آموزشي و فعال سازي و قابليت هاي متعدد ديگر است و در آينده نزديك ، مرحله دوم اين سامانه ، با قابليت هاي بسيار گسترده تـر به بهره برداري خواهد رسيـد.
بنابر اين گزارش تالار مجازي بورس ايران به نشاني www.irvex.ir با هدف شبيه سازي معاملات بورس اوراق بهادار در فضاي اينترنت و ارائه آموزش عملـي راهكارهاي خريد و فروش سهام در بازار سرمايه، در شركت اطلاع رساني و خدمات بورس (وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار) راه اندازي شده است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۵:۳۴:۲۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد