قيمت سكه سررسيد ارديبهشت‌ماه 696 هزار تومان

قيمت سكه سررسيد ارديبهشت‌ماه 696 هزار تومان
تاكيد بانك مركزي مبني بر تحويل پيش فروش سكه‌هاي ثبت‌نامي در روز 29 فروردين‌ماه و سازنده بودن مذاكرات هسته‌اي ايران انتظارات براي افت قيمت سكه طي روزهاي آينده را بيش از پيش قوت بخشيده است.
تاكيد بانك مركزي مبني بر تحويل پيش فروش سكه‌هاي ثبت‌نامي در روز 29 فروردين‌ماه و سازنده بودن مذاكرات هسته‌اي ايران انتظارات براي افت قيمت سكه طي روزهاي آينده را بيش از پيش قوت بخشيده است.
قيمت سكه ديروز پس از مذاكرات سازنده و مثبت گروه 1+5 با ايران پيرامون انرژي هسته‌اي با سراشيبي رو به رو شد. دادوستدهاي روز گذشته بازار سكه پس از اينكه اميدواري‌ها به مذاكرات و توافقات بيشتر شد، شاهد ريزش شديدي بود.
اين در حالي است كه دور دوم مذاكرات در بغداد روز سوم خردادماه تعيين‌كننده بهبود وضعيت بين‌المللي ايران خواهد بود كه براساس گفته تحليلگران با توجه به توافقات دو طرف مبني بر حل اين مساله از طريق گفت‌و‌گو به احتمال بسيار زياد نتيجه اين نشست‌ها مي‌تواند روشن و موثر باشد.
البته به تاثير از اين اوضاع بود كه قيمت دلار نيز با كاهش محسوسي همراه شد؛ به طوري كه قيمت دلار به مرز يك هزار و 700 تومان و به تاثير از آن قيمت سكه نيز در بازار نقدي به 665 هزار تومان رسيد. البته بازار ديروز بيشتر متاثر از قول مساعد بانك مركزي مبني بر تحويل پيش‌فروش سكه‌هاي ثبت‌نامي كه اعلام كرده بود از 29 فروردين‌ماه تحويل سكه‌ها شروع مي‌شود و حتي قصد دارد سكه‌هاي پيش فروش را باز هم از مردم بخرد، با افت قابل‌توجهي همراه شد. به تناسب بازار نقدي و از سويي تعطيلي بازارهاي جهاني، بازار آتي نيز با افت 5 درصدي در هر يك از سررسيدها مواجه شد. در مبادلات ديروز با اعلام قيمت تسويه 721 هزار و 300 تومان سكه فروردين‌ماه نكول خريداران آغاز شد، اين در حالي است كه فرآيند تحويل در قرارداد آتي سكه فروردين‌ماه 91، ديروز و امروز براساس ضوابط پيوست در حال انجام است.
براساس اطلاعيه مديريت قراردادهاي مشتقه همه مشتريان فروشنده و خريدار داراي موقعيت تعهدي باز موظفند براساس ضوابط اعلام شده بورس كالاي ايران جهت تحويل سكه اقدام كنند. پيش‌بيني كارشناسان با توجه به اوضاع به وجود آمده حاكي از آن است كه سير حركتي بازار سكه در صورت تحقق تعهدات بانك مركزي و بهتر شدن اوضاع بين‌المللي در شرايطي كه طلاي جهاني هم شاهد تغييرات عمده‌اي نباشد تا چند ماه آينده نزولي خواهد بود.
سكه ارديبهشت ماه با 99/4 درصد افت در محدوده 690 تا 715 هزار تومان، سكه خردادماه با 99/4 درصد افت در محدوده 696 تا 709 هزار تومان، سكه تيرماه با 99/4 درصد افت در محدوده 710 تا 728 هزار تومان و سكه مردادماه با 5 درصد افت در محدوده 731 تا 750 هزار تومان معامله شد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: 
  ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۵:۳۶:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد