روند نزولی قیمت سکه ادامه خواهد یافت

روند نزولی قیمت سکه ادامه خواهد یافت
آغاز تحویل قیمت سکه های پیش فروش شده و ورود سکه ها به بازار نقدی، مهم ترین دلیل افت قیمت سکه در بازار نقد و آتی است.
آغاز تحویل قیمت سکه های پیش فروش شده و ورود سکه ها به بازار نقدی، مهم ترین دلیل افت قیمت سکه در بازار نقد و آتی است.
علی اصغر بهرامی، مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید با اشاره به تحویل بیش از 800 هزار قطعه سکه پیش فروش شده توسط بانک ملی اظهار داشت: با ورود این سکه ها به بازار آزاد ، قیمت سکه در روند نزولی را در پیش گرفت و پیش بینی می شود این روند ادامه دار باشد .
وی با اشاره به اینکه ورود این سکه ها به بازار، متقاضیان سکه را به عرضه کنندگان سکه تبدیل کرد، گفت: این اتفاق موجب شد تا بازار فروش سکه داغ شود،اتفاقی که نتیجه مستقیم آن کاهش قیمت در بازار نقد و به دنبال آن بازار آزاد بود .
مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید با تاکید بر اینکه حجم سکه های پیش فروش شده توسط بانک ملی زیاد بود، تصریح کرد: زمانی که تمام بازار عرضه کننده باشند، افت قیمت کاملا طبیعی است.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی تمام معامله گران در بازار آتی فروش سکه است، تصریح کرد: بر این اساس پیش بینی می شود با توجه به ورود بیش از 3 میلیون سکه پیش فروش شده در مرحله اول به بازار روند نزولی قیمت ادامه دار باشد .
بهرامی با اشاره به افت قیمت دلار و احتمال مثبت بودن نتیجه مذاکرات 1+5 خاطرنشان کرد: همین امر نیز دلیلی دیگر بر نزول قیمت سکه است .
مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید افت قیمت جهانی اونس را مد نظر قرار داد و خاطرنشان کرد: همه این اتفاقات دست به دست هم داد تا قیمت سکه در بازار نقدی و به تبع آن در بازار آتی روند نزولی را در پیش بگیرد .
وی ادامه داد: در کنار کاهش قیمت جهانی اونس افت قیمت فلزات رنگی هم موجب شکسته شدن قیمت ها شد .
بهرامی به برگزاری نشست سوم خرداد ماه گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: در صورت مثبت بودن نتیجه این مذاکرات ، پیش بینی می شود روند نزولی قیمت ها در بازار ارز و سکه ادامه دار باشد .
مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید با اشاره به اینکه قیمت سکه در بازار آتی تابعی از قیمت دلار و اونس جهانی است، اظهار داشت: طی هفته های اخیر قیمت اونس بیش از 200 دلار کاهش پیدا کرد و پیش بینی ها نشان می دهد، این روند نزولی ادامه دار خواهد بود .
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: سنا
  ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۶:۱۱:۱۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد