رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: سکه را فقط با وکیوم هلوگرام دار بخرید

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: سکه را فقط با وکیوم هلوگرام دار بخرید
اخیرا دیده شده بود که عده‌ای در خیابان سکه وکیوم شده عرضه می‌کنند و لذا به واحدهای دارای سکه هلوگرام داده شده تا از تخلف جلوگیری شود هر چند که بانک مرکزی عنوان می‌کند که اتحادیه حق دخالت در سکه را ندارد اما سکه نیز جزء کار واحدها است و تاکنون چند تن از متخلفان و دستگاه‌های ضرب سکه جعلی شناسایی و به آگاهی تحویل داده شده‌اند که نشان از نظارت کامل اتحادیه دارد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه سکه طلا و جزو صنف است و نمی‌توان آن را جدای از طلا تصور کرد، تصریح کرد: مشکل کنونی اتحادیه و بانک مرکزی دادن مجوز به رسته سکه و صراف است که بر طبق ماده 19 نظام قانون صنفی هر واحدی برای تاسیس نیاز به مجوز از اتحادیه مربوطه دارند و اتحادیه با کمک اماکن نیروی انتظامی و تشخیص هویت پروانه کسب به کسبه می‌دهد.
وی با بیان مطالب فوق عنوان کرد: اتحادیه در تمام فعالیت‌های خرید و فروش طلا در سطح تهران نظارت می‌کند و بر اساس این به تمام سکه فروشان وکیوم داده شده است تا سکه‌ها در بسته‌بندی به فروش برسند.
وفادار در ادامه افزود: اخیرا دیده شده بود که عده‌ای در خیابان سکه وکیوم شده عرضه می‌کنند و لذا به واحدهای دارای سکه هلوگرام داده شده تا از تخلف جلوگیری شود هر چند که بانک مرکزی عنوان می‌کند که اتحادیه حق دخالت در سکه را ندارد اما  سکه نیز جزء کار واحدها است و تاکنون چند تن از متخلفان و دستگاه‌های ضرب سکه جعلی شناسایی و به آگاهی تحویل داده شده‌اند که نشان از نظارت کامل اتحادیه دارد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به عضویت 10 هزار واحد، نیمی از واحدهای کشور، در اتحادیه تهران اظهار داشت: در سال‌های اخیر برای بیمه اجباری و تکمیلی تمام اعضای عضو اتحادیه تهران اقدام شده و در حال حاضر تمام اعضا تحت پوشش بیمه هستند در ضمن اینکه بیمه‌های سرقت نیز در دستور کار قرار دارد، در واقع هرخانواده که وارد طلافروشی شود بیمه است.
وفادار عنوان کرد: اتحادیه طلا و جواهر با همکاری دانشگاه علمی کاربردی برای اولین بار در ایران در حوزه طلا و جواهر در هفت رشته دانشجو می‌پذیرد در ضمن اینکه برای سال‌های آینده رشته فروشندگی، نیز در نظر گرفته شده است که فروشندگان برای داشتن مغازه نیز باید دوره دانشگاهی را بگذرانند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۶:۳۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد