افزایش معاملات آتی سکه با کاهش وجه تضمین

افزایش معاملات آتی سکه با کاهش وجه تضمین
یک معامله‌گر سکه آتی از افزایش حجم معاملات سکه در بورس به دلیل کاهش وجه تضمین اولیه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قیمت سکه‌های پیش فروش با نرخی که بانک مرکزی برای خرید اعلام کرده برابر است،قیمت سکه بیش از این کاهش نخواهد یافت.
وضعیت معاملات آتی سکه همچنان روند منفی خود را سپری می کند و اگر در قراردادی قیمت‌ها رشد می‌کند بسیار اندک است. بر این اساس در حال حاضر قیمت‌ سکه اردیبهشت ماه با افزایش هزار تومانی و سکه خرداد ماه با رشد 8 هزار تومانی در قیمت‌های 595 و 601 هزار تومان معامله می‌شود.
همچنین، سکه تیر و مرداد ماه نیز با افت حدود 6 هزار تومانی نسبت به روز گذشته خرید و فروش می‌شود.
بر اساس این گزارش، پوریا ارژنگ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در خصوص وضعیت بازار اظهار داشت: با کاهش وجه تضمین اولیه با 2 میلیون و 250 هزار تومان حجم معاملات آتی افزایش یافت ولی همچنان قیمت‌ها روند نزولی دارد.
وی کاهش دلار و طلای جهانی را دلیل اصلی افت قیمت سکه دانست و گفت:‌ معتقدم قیمت سکه بیش از این کاهش نخواهد یافت زیرا قیمتی که بانک مرکزی برای خرید سکه‌های پیش فروش اعلام کرده به مرور کاهش یافت و امروز نیز به نرخ 575 هزار تومان رسیده است.
این معامله گر معاملات آتی خاطر نشان کرد:‌ با توجه به اینکه نرخ بانک مرکزی به 575 هزار تومان کاهش یافته است، مردم ترجیح می‌دهند به جای سکه، گواهی سپرده دریافت کنند در نتیجه سکه‌ای وارد بازار نشده و تقاضا به نسبت عرضه بیشتر می‌شود، بنابراین با عدم ورود سکه به بازار از کاهش قیمت سکه بیش از این جلوگیری می‌شود. 
از فردا سکه شهریور ماه به قرارداد‌های آتی افزوده می شود.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱:۲۹:۴۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد