سرمایه گذاری بخش خصوصی در اكتشاف طلا

سرمایه گذاری بخش خصوصی در اكتشاف طلا
معاون سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی با بیان این كه، ریسكی برای سرمایه گذاری در بخش معدن وجود ندارد، گفت:‌ سرمایه گذاری بخش خصوصی در اكتشاف طلا تضمین شده است.
بهروز برنا روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته معدن تصریح كرد: طبق قانون، واگذاری معادن طلا به فعالان غیردولتی كه در اكتشاف این معادن دخیل بوده اند در اولویت است و بنا بر این سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه تضمین شده است.
وی میزان ذخایر قطعی طلای كشور را 23 تن و ذخایر احتمالی را 62 تن ذكر كرد و از كشف نواحی معدنی طلا در استان های كردستان و سیستان و بلوچستان خبر داد.
وی همچنین به وجود محدوده آهن با 5/19 میلیون تن ذخیره در اصفهان اشاره كرد و گفت: 500 محدوده امید بخش معدنی با ژئوفیزیك هوایی در كشور شناسایی شده است.
برنا از وجود 17 محدوده معدنی فلزی در كشور خبر داد و تصریح كرد: در سال گذشته برای اولین بار در كشور ذخایر استراتژیك فلزی و غیرفلزی مطرح شد.
معاون سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی گفت: 50 محدوده مشخص شده معدنی وارد اكتشافات عمومی شده و برای شناسایی عمقی، 100 هزار متر حفاری شده است.
وی به تكمیل لایه های اطلاعاتی زمین شناسی اشاره كرد و یادآور شد: در این زمینه هیدرو ژئوشیمی امسال به اتمام می رسد و نقشه های آن در دسترس خواهد بود.
برنا خاطر نشان كرد: لایه اطلاعاتی ژئوفیزیك هوایی نیز ظرف پنج سال در كل كشور انجام می شود.
وی به لزوم برنامه ریزی برای بهره گیری مناسب از مواد معدنی استخراجی در داخل كشور تاكید كرد و عنوان داشت: كشور چین 19 درصد منابع شناخته شده دنیا را در اختیار دارد، اما برای دستیابی به منابع دیگر كشورها در آنها سرمایه گذاری می كند، در حالی كه در سال گذشته حدود 10 میلیون تن سنگ آهن از ایران به این كشور صادر شد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: ایرنا
  ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱:۱۲:۱۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد