واكنش سرد بازار سکه به قيمت‌های جهانی

واكنش سرد بازار سکه به قيمت‌های جهانی
با وجود افت قابل‌توجه بهای جهانی طلا قیمت سکه نسبت به روز سه‌شنبه کاهشی نداشت. در بازار ارز نیز بر خلاف انتظار برخی، قیمت دلار ثبات نداشت، بلکه با نوسان همراه بود.
با وجود افت قابل‌توجه بهای جهانی طلا قیمت سکه نسبت به روز سه‌شنبه کاهشی نداشت. در بازار ارز نیز بر خلاف انتظار برخی، قیمت دلار ثبات نداشت، بلکه با نوسان همراه بود.
دیروز قیمت طلا در بازارهای جهانی با 30 دلار کاهش به 1550 دلار رسید. قیمت آن البته تا ساعت 4 بعد از ظهر تا 1560 دلار افزايش يافت که نسبت به غروب سه شنبه حداقل 20 دلار کاهش داشته است. عوامل مختلفی برای افت قیمت جهانی طلا طی روز گذشته اعلام شده است. از سویی اعلام شد که افت قیمت نفت تا محدوده 90 دلار همزمان با اظهارات آمانو رییس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در وین مبنی بر توافق با ایران برای دسترسی بازرسان به سایت‌های هسته‌ای، دانشمندان و اسناد برنامه هسته‌ای ایران، موجب تاثیر بر بهای طلا شده و قیمت آن را کاهش داده است.
در عین حال تردید در موفقیت نتایج نشست وزرای دارایی کمیسیون اروپا برای یافتن راه‌ برون‌رفت از بحران بدهی‌ها در این قاره بازهم ارزش یورو را کاهش داد همراستا با آن قیمت طلا در مسیر کاهشی قرار گرفت. در این سری از این نشست‌ها انتظار می‌رود که اعضا بر سر انتشار اوراق قرضه اروپایی بحث كنند. اين در حالي است كه اولاند رییس جمهور فرانسه موافق انتشار این اوراق و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان مخالف آن است.
دراروپا همچنین نگرانی در مورد اجرایی شدن طرح‌های ریاضتی در یونان با نزدیک شدن به 17 ژوئن روز رای‌گیری مجدد در این کشور قیمت طلا و ارزش یورو را تحت تاثیر خود دارد. گفته شده در صورتی که یونان از حوزه پولی یورو خارج شود، احتمال افزایش شدید قیمت طلا وجود دارد.
دیروز قیمت‌های درج شده بر تابلوهای صرافان در منطقه خیابان جمهوری و فردوسی تا هنگام ظهر بین ارقام 1672 تا 1675 تومان براي دلار متفاوت بود. در میدان فردوسی قیمت‌های درج شده برای فروش دلار 1680 تومان بود. حدود یک ساعت بعد دلار در برخی از صرافی‌های چهار راه استانبول به نرخ 1685 تومان هم فروخته شد اما تا غروب دوباره 10 تومان كاهش يافت و به 1675 تومان رسيد. انتظار می‌رفت با واکنش مثبت بازار سرمایه به فضای منطقه‌ای و شرایط مثبت مذاکرات، نگرانی‌ها از بازار رخت بربندد و قیمت دلار کاهش یابد، اما قيمت‌ها با نوسان شكننده‌اي همراه بود. این در حالی است که تا ظهر ديروز قیمت دلار با 15 تومان افزایش، به 1685 تومان رسیده بود.
در بازار ارز قیمت صد ین ژاپن و ریال عربستان هر یک 10 تومان افزایش داشت و به ترتیب 2110 تومان و 455 تومان فروخته شدند. در این میان قیمت درهم 5 تومان افزایش و قیمت دلار کانادا 5 تومان کاهش نشان می‌داد.
در بازار سکه قیمت سکه در سطح 640 هزار تومان بدون تغییر باقی ماند، اما سکه طرح قدیم 5000 تومان و نیم سکه و ربع سکه هر یک 2000 تومان گران شدند. در بازار طلا، اما قیمت مثقال طلای 17 عیار خام با 3 هزار تومان کاهش روبه‌رو بود. از دیروز همچنین تحویل سکه‌های فاز دوم شروع شد و ارقام تازه‌ای از میزان سکه‌های تحویل شده و ارقام گزینه‌های جایگزین اعلام شده است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۴ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۸:۳۸:۵۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد