افزایش 53 درصدی معاملات آتی سکه

افزایش 53 درصدی معاملات آتی سکه
معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران روز گذشته با حجم فایل قبولی به کار خود پایان داد.

معاملات در چهارمین روز هفته به 22 هزار و 715 قرار داد و ارزش سه هزار و 83 میلیارد رسید که نسبت به روز دوشنبه رشد 53 درصدی را تجربه کرد.

روند کاهشی دلار پس از 3 افت متوالی قطع شد و این ارز با 5 تومان رشد به قیمت 3 هزار و 835 تومان رسید.

این در شرایطی است کهقیمت هر اونس طلا در بازار های بین المللی نیز با افزایش نسبی روبروشد که علت اصلی آن رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری در پی سیاست های دولاند ترامپ ریئس جمهور آمریکا بود، بر همین اساس قیمت هر اونس طلا طی این روز با 0.4 درصد افزایش به بیش از 1200 دلار رسید که در کنار رشد دلار بازار مثبتی را برای سکه نقدی و در نهایت آتی سکهبورس کالای ایران رقم زد.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه درمعاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر 5 سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که بر اساس آمار معاملات ، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 212 هزار تومان، افزایش 0.79 درصدی را تجربه کرد.

قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 253 هزار تومان رشد 0.62 درصدی را به ثبت رساند.

سکه تحویل تیر سال اتی با نرخ یک میلیون و 293 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0.69 درصدی همراه شد، همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 331 هزار تومان معامله و رشد 0.8 درصدی را تجربه کرد و درپایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 371 هزار تومان معامله شد و افزایش 1.12 درصدی را به ثبت رساند.

همسو با رشد دلار،سکه تمام بهار آزادی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با 14 هزار تومان رشد به قیمت یک میلیون و 183 هزار تومان رسید، فلز گرانبهای داخلی در کنار بهره بردن از رشد دلار، از اهرم صعود اونس در بازار های جهانی نیز استفاده کرد،ساعت 4 بعد از ظهر چهارمین روز هفته، اونس جهانی بالای هزار و 200 دلار بود.

همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 616 و 327 هزار تومان داد و ستد شد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۳:۱۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد