قیمت سهام شركت های بورسی ارزان شد

قیمت سهام شركت های بورسی ارزان شد
نسبت قیمت به درآمد شركت های بورسی با 2.4 مرتبه كاهش به 5.8 رسیده است كه این امر نشان می دهد، قیمت سهام شركت های بورسی نسبت به سال گذشته ارزان شده است.
اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شركت بورس اوراق بهادار تهران، اعلام كرد، این متغیر مهم بورسی كه تاثیر به سزایی در تصمیم گیری سرمایه گذاران دارد، خردادماه سال گذشته 8.2 مرتبه بود كه با 2.4 مرتبه كاهش به 5.8 مرتبه رسیده است كه این امر نشان می دهد قیمت سهام شركت های بورسی ارزان شده است.
بر اساس این گزارش، بررسی متوسط نسبت قیمت به درآمد (p/e ) صنایع بورسی نشان می دهد از بین 36 صنعت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران، شش صنعت متوسط قیمت به درآمدی كمتر از 5 مرتبه دارند درحالی كه این نسبت برای شش صنعت، بیش از 10 مرتبه است.
متوسط نسبت قیمت به درآمد صنعت دباغی چرم با یك شركت، 414 مرتبه است. به جز این صنعت كهP/E غیر منطقی دارد، صنعت پیمانكاری صنعتی با دارا بودن یك شركت (صدرا ) با پیش بینی سود 53 ریال، نسبت قیمت به درآمدی بالغ بر 29 مرتبه دارد.
بر اساس این گزارش، در بین 36 صنعت حاضر در بورس ، 8 صنعت متوسط p/e بیش از 8 دارند و 14 صنعت بورسی نسبت قیمت به درآمدشان بین 6 تا 8 است.
**شش صنعت با متوسط p/e كمتر از 5 مرتبه
كمترین p/e بازار متعلق به تنها شركت حاضر در صنعت ساخت رادیو، تلویزیون و دستگاه ها و وسایل ارتباطی با 3.64 مرتبه است كه صنعت خودرو و ساخت قطعات با 30 شركت و 3.87 مرتبه و خدمات فنی و مهندسی با با4.38 مرتبه در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.
همچنین سایر واسطه گری های مالی با 4.46 مرتبه، شركت های چند رشته ای صنعتی با 4.50 مرتبه و گروه بانك ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی با 4.76 مرتبه در مكان های چهارم تا ششم ، پایین ترین نسبت قیمت به درآمد بورس تهران جای دارند. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: ایرنا
  ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۸:۴۲:۲۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد