عرضه بزرگترین اوراق اجاره صکوک در بازار سرمایه

عرضه بزرگترین اوراق اجاره صکوک در بازار سرمایه
بزرگترین اوراق اجاره صکوک به میزان 200 میلیارد تومان از فردا به مدت 15 روز در فرابورس عرضه می‌شود.
بزرگترین اوراق اجاره صکوک به میزان 200 میلیارد تومان از فردا به مدت 15 روز در فرابورس عرضه می‌شود.
مصطفی امید قائمی مدیرعامل فرابورس ایران امروز در نشستی خبری از آغاز پذیره نویسی 200 میلیارد تومان اوراق اجاره صکوک شرکت نیروگاهی مپنا از فردا یکشنبه به مدت 15 روز در فرابورس خبرداد و گفت: با آغاز ساعت معاملات، عرضه این اوراق نیز شروع می شود.
وی با اعلام اینکه این اوراق پس از پایان دوره پذیره نویسی در بازار دست دوم می تواند مورد معامله قرار گیرد، افزود: این اوراق با نام و قابل وثیقه گذاری است وسود آن توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی به صورت هر سه ماه یکبار پرداخت می شود. سقف خرید هر کد کارگزاری نیز 20 میلیارد تومان است.
امیدقائمی اوراق صکوک مذکور را پس از اوراق امید و سامان به مبالغ 100 میلیارد تومان و 108 میلیارد تومان بزرگترین اوراقی دانست که در فرابورس منتشر می شود و در عین حال گفت: اوراق صکوکی که تاکنون توسط بانکی ها منتشر شده است با مبالغی کمتر بوده است.
همچنین علی سنگینیان مدیرعامل تامین سرمایه امین در این نشست خبری، با بیان اینکه 6 دستگاه توربین گازی نیروگاه توس به ارزش 230 میلیارد تومان به عنوان دارایی مورد معامله قرار می گیرد، گفت: اما میزان اوراقی که منتشر می شود 200 میلیارد تومان است.
وی این دارایی را تامین سرمایه در گردش شرکت مدیریت نیروگاهی مپنا دانست و تصریح کرد: یعنی این شرکت از دارایی خود برای تامین نقدینگی استفاده کرده است. این اوراق 4 ساله با نرخ سود 20 درصد است و کل ارزش توربین‌ها به مدت 4 سال بیمه شده اند.
سنگینیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تامین سرمایه امین 4 صندوق با درآمد ثابت دارد و با تقاضاهایی از سوی بانکی ها برای بازارگردانی مواجه است، گفت: درصدد راه اندازی صندوق ارزی هستم و این صندوق می تواند برای افرادی که می خواهند منابع خود را به صورت ارزی نگه دارند، مورد استفاده قرار گیرد.
محسن میرزایی معاون اقتصادی و مالی شرکت مدیریت پروژه های نیروگاه ایران ( مپنا) هم در این نشست گفت: مپنا در 4 حوزه صنایع نیروگاهی، حوزه نفت و گاز، صنایع ریلی و بخش سرمایه گذاری فعالیت می کند.
وی با اعلام اینکه انتشار 200 میلیارد تومان اوراق در مرحله اول صورت می گیرد، افزود: هنوز برنامه ای برای فاز دوم نداریم، اما امید است در اواخر سال جاری اقداماتی در این زمینه انجام شود.
میرزایی تصریح کرد: برای اولین بار است که در ایران توربین به عنوان یک دارایی معامله می شود، البته در کشورهای خارجی این کار صورت گرفته است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۳:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد