رشد ۵۰درصدی حجم معاملات بورس کالا

رشد ۵۰درصدی حجم معاملات بورس کالا
طی هفته گذشته حدود ۴۵۰ هزار و ۱۵۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸ هزار میلیارد ریال در حالی در بازارهای فیزیکی و فرعی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

به نقل از بورس کالا، طی هفته گذشته حدود ۴۵۰ هزار و ۱۵۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸ هزار میلیارد ریال در حالی در بازارهای فیزیکی و فرعی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت که در مقایسه با هفته گذشته به ترتیب از نظر حجم و ارزش ۵۰.۸ و ۴۵.۲ درصد رشد داشت.

تالار صنعتی و معدنی

طی هفته گذشته، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۱۱۱ هزار و ۴۲۰ تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به دو هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال معامله شد که حاکی از رشد ۱۶۲ درصدی حجم و ۷۸ درصدی ارزش معاملات این تالار در مقایسه با هفته ماقبل است. نگاهی به جزییات معاملات تالار صنعتی و معدنی بیانگر آن است که ۱۰۴ هزار و ۵۲۷ تن فولاد، ۶ هزار و ۴۹۰ تن مس، ۱۲۰ تن آلومینیوم، ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۶۰ تن شمش روی از سوی مشتریان خریداری شد که حجم معاملات گروه های فولاد و مس نسبت به هفته گذشته به ترتیب با رشد ۱۹۸و ۲۰ درصدی مواجه شد.

تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی

در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۰۲ هزار و ۵۳۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال به فروش رسید که معاملات این تالار نسبت به هفته گذشته با ۴۷ درصد رشد در حجم و ۳۵ درصد رشد در ارزش معاملات رو به رو شد.

در این تالار، حجم معاملات انواع قیر با رشد ۲۹۳ درصدی رو به رو شد و بیش از ۱۴۶ هزار و ۵۱۱ تن از این کالا مورد معامله قرار گرفت. حجم مواد پلیمری با ۱۴ درصد افزایش به ۵۴ هزار و ۶۲۶ تن رسید؛ همچنین ۶۱ هزار و ۹۱۰ تن وکیوم باتوم، ۱۸ هزار تن لوب کات، یکهزار و ۹۶۰ تن گوگرد، ۳۲۱ تن عایق رطوبتی و ۳۰ تن گازها و خوراکها و همچنین ۱۷ هزار و ۱۷۵ تن مواد شیمیایی معامله شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۳۵ هزار و ۲۹۱ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ارزش ۵۲۷ میلیارد ریال بود؛ در این تالار، ۲۲ هزار و ۷۷۶ تن ذرت دانه ای، ۴ هزار تن گندم، یک هزار و ۹۰۰ تن شکر سفید و ۴ هزار و ۵۰۰ تن روغن خام معامله شد.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۱:۱۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد