روز پرحجم بانكی ها در فرابورس

روز پرحجم بانكی ها در فرابورس
دومين روز هفته در فرابورس با افزايش حجم و كاهش ارزش معاملات همراه بود، به گونه‌اي كه ديروز تعداد 120 ميليون سهم به ارزش بيش از 295 ميليارد ريال در بازار فرابورس دادوستد شد.
دومين روز هفته در فرابورس با افزايش حجم و كاهش ارزش معاملات همراه بود، به گونه‌اي كه ديروز تعداد 120 ميليون سهم به ارزش بيش از 295 ميليارد ريال در بازار فرابورس دادوستد شد.
در اين ميان حق‌تقدم بانك ايران‌زمين با دادوستد 5/39 ميليوني خود، بيشترين حجم معاملات را در ميان نمادهاي فرابورس به خود اختصاص داد.
از سوي ديگر بيمه دي توانست بيشترين ارزش معاملات را در دادوستدهاي روز گذشته فرابورس از آن خود كند. ارزش معاملاتي «ودي» 75 ميليارد و 898 ميليون ريال بود. پس از بيمه دي، صنايع پتروشيمي تخت جمشيد با 39 ميليارد و 599 ميليون ريال و بانك ايران زمين با 31 ميليارد و 932 ميليون ريال در سكوهاي دوم و سوم ارزش معاملات قرار گرفتند.روز گذشته نماد معاملاتي شركت بيمه نوين در نماد «نوين1» پس از برگزاري مجمع عمومي عادي صاحبان سهام و تقسيم سود نقدي قيمت تا سقف 50 درصد بازگشايي و 10 هزار سهم آن به ارزش 13 ميليون ريال معامله شد.همچنين روز گذشته، بازار فرابورس شاهد بازگشايي نماد همكاران سيستم (سيستم1) بود كه به دادوستد بيش از 122 هزار سهم اين شركت به ارزش 799 ميليارد و 24 ميليون ريال انجاميد.
كمترين حجم معاملات ديروز نيز متعلق به شركت مهندسي صنعتي روان فن‌آور بود كه تنها توانست 161 سهم خود را به فروش برساند.
روز گذشته بيشتر نمادها در فرابورس با كاهش قيمت همراه بودند و تنها 9 شركت توانستند رشد قيمت خود را تجربه كنند.
در اين ميان بيشترين كاهش قيمت مربوط به شركت‌هاي عمران و توسعه شاهد و صنعتي و معدني شمال شرق شاهرود بود. اين دو شركت روز گذشته شاهد كاهش 5 درصدي قيمت سهام خود بودند. از سوي ديگر اوراق تسهيلات مسكن در بازار ديروز تغيير قابل توجهي نداشتند و در محدوده قيمتي 660 هزار ريال دادوستد شدند.
عرضه بلوك نيروي برق آبادان
مدير بازار فرابورس از عرضه 100 درصدي بلوك شركت توليد نيروي برق آبادان به نرخ پايه هر سهم 26هزارو 727 ريال، در روز سه‌شنبه 6تير در بازار پايه فرابورس خبر داد. امير‌هاموني با اعلام اين خبر افزود: سازمان خصوصي‌سازي، 220ميليون سهم شركت توليد نيروي برق آبادان معادل 100درصد سهام كه از اين تعداد 11ميليون سهم آن ترجيحي است به ارزش 8/5 هزار ميليارد ريال و به نرخ پايه هر سهم 26هزارو 727 ريال، سه شنبه 6تير در بازار پايه فرابورس عرضه مي‌كند. هاموني با توجه به سرمايه 220ميليارد ريالي شركت يادآور شد: عرضه به صورت يكجا و در بازار سوم و با شرايط نقد يا نقد و اقساط است و حداقل پيش‌پرداخت نقدي 20درصد و بقيه با بازپرداخت اقساط 6 ساله تعيين شده است.هاموني تاكيد كرد: كارگزاران خريدار در صورتي مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتي هستند كه 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله كه معادل 176 ميليارد و398 ميليون و 200هزار ريال است از مشتري دريافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شركت سپرده‌گذاري واريز و يا به اين شركت تحويل داده و تاييديه شركت مربوطه را به مديريت بازار فرابورس ايران ارائه كنند.
هاموني خاطر نشان كرد: سهام شركت به وكالت از سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور واگذار مي‌شود بنابراين امكان تهاتر بدهي‌هاي خريدار بابت فروش اقساطي شركت با مطالبات خريدار از دولت به غير از موافقت سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور با تهاتر بدهي‌هاي خريدار با مطالباتش از اين سازمان‌ها وجود ندارد.
وي افزود: قيمت توليد برق نيروگاه در چارچوب قانون هدفمند كردن يارانه‌ها است و خريدار بايد آن را در نظر بگيرد. به گفته‌هاموني خريدار متعهد مي‌شود، تعهدات شركت‌هاي برق منطقه‌اي ذي‌ربط و يا مالكين در ارتباط با بهره‌برداري از اين نيروگاه را مطالعه كرده و اجراي مفاد آن را قبول كنند و همچنين هزينه‌هاي نگهداري نيروگاه را از مقطع واگذاري نيروگاه تا زمان تحويل پرداخت كنند.

شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۵ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۶:۴۶:۵۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد