5 تصمیم کارگروه حمایت از بازار سهام

5 تصمیم کارگروه حمایت از بازار سهام
رئیس سازمان بورس نتایج جلسه شب گذشته کارگروه مشترک حمایت بانک‌ها از شرکت‌های بورسی و فرابورسی و روان‌شدن بازار سهام که با ٥ مصوبه همراه بود را اعلام کرد.
پیرو جلسه عصر چهارشنبه شورای عالی اصل ٤٤ و تاکید رئیس‌جمهور بر لزوم حمایت همه‌جانبه از بازار سرمایه و دارایی‌های مردم در این بازار‏، وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس دیشب در جلسه‌ای فشرده در محل وزارت اقتصاد که تا پاسی از شب به طول انجامید‏، پنج تصمیم مهم برای حمایت بانک‌ها از شرکت‌های بورسی و فرابورسی اتخاذ کردند.
در این رابطه علی صالح‌آبادی افزایش سقف مجموع تعهدات و تسهیلات پرداختی بانک‌ها به واحدهای تولیدی و غیرتولیدی پذیرفته شده در بورس و فرابورس به ٢٠ درصد سرمایه پایه بانک‌ها را نخستین مصوبه این نشست عنوان کرد و گفت: پیش از این‏، حداکثر سقف تسهیلات پرداختی بانک‌ها به واحدهای تولیدی معادل ١٥ درصد و واحدهای غیرتولیدی، معادل ٥ درصد سرمایه پایه بانک‌ها بود که با این مصوبه‏، زمینه اعطای تسهیلات بیشتر به شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه فراهم می‌گردد.
وی اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها به شرکت‌های تابعه خود‏، بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم را دومین مصوبه کارگروه مشترک برشمرد و گفت: مقرر شد این تسهیلات در راستای حمایت از بازار سهام و پس از تائید رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس کل بانک مرکزی،‏ توسط بانک‌ها به شرکت‌های تابعه بانک‌ها پرداخت شود.
رئیس سازمان بورس موافقت بانک مرکزی با پذیرش سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، به عنوان وثیقه تسهیلات اعطایی به اشخاص حقیقی و حقوقی را سومین مصوبه جلسه دیشب کارگروه مشترک عنوان کرد و درباره چهارمین مصوبه به موافقت کارگروه با افزایش سقف نرخ سود اوراق مشارکت و صکوک بازار سرمایه اشاره و خاطرنشان کرد: با تصویب کارگروه، نرخ اوراق مشارکت و صکوکی که با مجوز سازمان بورس منتشر می‌شود، می‌تواند تا سقف ٣ درصد بالاتر از نرخ سود اوراق مشارکت منتشر شده با مجوز بانک مرکزی باشد.
صالح‌آبادی ادامه داد:سازمان بورس پس از راه‌اندازی مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری و فراهم‌شدن سازوکار ارزیابی میزان ریسک اینگونه اوراق، نسبت به تعیین نرخ سود اوراق در چارچوب مصوبه کارگروه مشترک اقدام خواهد شد.
به گفته وی‏، اعضای کارگروه در نهایت مصوب کردند تا به‌منظور تعیین راهکارهای اجرایی کردن مصوبات صورت گرفته، وزارت اقتصاد و سازمان بورس و اوراق بهادار هماهنگی لازم را با بانک‌ها به عمل آورند که در نخستین گام، صبح امروز جلسه هماهنگی با بانک‌ها برای اجرایی کردن مصوبات کارگروه در وزارت اقتصاد و با حضور وزیر اقتصاد تشکیل خواهد شد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خاتمه‏، با مثبت ارزیابی کردن نخستین نشست کارگروه مشترک حمایت از بازار سرمایه افزود: مقرر شد جلسات کارگروه بصورت مستمر ادامه یابد و جلسه بعدی نیز در همین راستا، در محل سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل خواهد شد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۱ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۸:۲۱:۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد