خودنمایی شاخص های نزولی

خودنمایی شاخص های نزولی
نخست وزیر چین در خصوص کاهش رشد اقتصادی این کشور اظهار داشت: اولویت دولت در حال حاضر تنها معطوف به برقراری ثبات اقتصادی است و برنامه ای برای بازسازی آینده اقتصادی نداریم.
شاخص های آسیایی باز هم به روند منفی ادامه دادند و این بار هم سخنان نخست وزیر چین باعث افت شاخص های این منطقه شد.
به نقل از استودیو بورس، نخست وزیر چین در خصوص کاهش رشد اقتصادی این کشور اظهار داشت: اولویت دولت در حال حاضر تنها معطوف به برقراری ثبات اقتصادی است و برنامه ای برای بازسازی آینده اقتصادی نداریم.
این سخنان نخست وزیر چین سرمایه گذاران را کاملا ترساند و این ترس موجب شد تا حجم معاملات در آسیا با روند نزولی مواجه شود.
بر اساس این گزارش، اظهارات ون جیابائو و همچنین افزایش قیمت ین ژاپن موجب شد تا در بازارهای آسیایی، نیکی ژاپن 0.3 درصد منفی شود و شاخص بورس هنگ کنگ نیز 0.3 درصد افت کند و شانگهای چین 0.2 درصد کاهش پیدا کند و تمامی شرکت های سونی، مزدا موتور، ان ای سی، شارپ، هیوندا با افت شاخص رو به رو شوند.
اما در بازار آمریکا، افزایش نرخ دلار در مقایسه با یورو و انتشار پیش بینی سه ماهه سود و زیان شرکت ها، شاخص ها را با روند نزولی رو به رو کرد.
در این بازار هم، داوجونز کاهش 0.6 درصدی را به ثبت رساند و نزدک 1 درصد افت کرد در حالی که اس اند پی 0.8 درصد منفی شد.
این در حالی است که، اروپا دیروز در آخرین ساعات معاملاتی روندی مثبت به خود گرفت.
انتشار آمار تولیدات داخلی بریتانیا و تصمیم رهبران اروپا در خصوص کمک 36.9 میلیارد دلاری به اسپانیا شاخص ها را در مسیر صعود قرار داد.
در این بازار، شاخص فوتسی لندن با رشد 0.6 درصدی، کک فرانسه با رشد 0.5 درصدی و داکس آلمان با افزایش 0.7 درصد رو به رو شدند.
در بازارهای کالایی، قیمت طلا با کاهش 0.3 درصدی به هر اونس 1574 دلار رسید و قیمت نفت سبک آمریکا با رشد 0.7 درصدی به هر بشکه 84 دلار معامله شد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: سنا
  ۲۱ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۷:۳۴:۲۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد