طلای جهانی، چشم‌انتظار نشست يك آگوست

طلای جهانی، چشم‌انتظار نشست يك آگوست
قيمت طلا روز گذشته در بازار نقدي (اسپات) با افزايش محسوسي به مرز يك هزار و 600 دلار به ازاي هر اونس نزديك شد
قيمت طلا روز گذشته در بازار نقدي (اسپات) با افزايش محسوسي به مرز يك هزار و 600 دلار به ازاي هر اونس نزديك شد. انتشار برخي اخبار پيرامون بحران بدهي‌ها در منطقه يورو و مجموعه اي از گزارش‌هاي نااميد‌كننده درباره رتبه اعتباري كشورها روي تحركات مثبت قيمت طلا تاثيرگذار است، البته كارشناسان با وجود افزايش قيمت طلا همچنان اعتقاد دارند ممكن است قيمت طلاي جهاني بار ديگر سير نزولي به خود بگيرد. اين در شرايطي است كه حجم دادوستدها در بازارهاي هنگ كنگ و شانگهاي با افزايش نزديك 30 درصدي مواجه شده و به نظر مي‌رسد با توجه به کاهش برابري ارزش روپيه هندوستان در برابر دلار، خريدها ممكن است باز هم كاهش پيدا كند زيرا با توجه به تغييرات ارزي موقعيت‌هاي خريد ارزش بالايي ندارد و بهتر است سرمايه‌گذاران منتظر روزهاي بعد باشند. عمده خريدهاي خرده فروشي چين و هند در ماه سپتامبر و اكتبر است.
البته براي كشورهاي خاورميانه و مسلمان‌نشين همچون قطر و اندونزي (اين دو كشور خريداران عمده طلا در خاورميانه هستند، البته ايران هم همواره از خريداران طلا بوده، اما با توجه به محدوديت‌هاي بين‌المللي شرايط خريد و فروش طلا متفاوت بوده است.) با توجه به ماه رمضان حجم مبادلات كاهشي است.
نشست روز يكم آگوست بانك مركزي ايالات متحده در رابطه با سياست‌هاي پولي معروف به اجرا يا عدم اجراي QE3 يكي از پارامترهايي است كه روي دادوستد طلا تاثيرگذار است. (البته اجراي سياست‌هاي پولي و تزريق نقدينگي معروف به QE3 در ايالات متحده با توجه به تاكيد رييس بانك مركزي اروپا مبني بر عدم تزريق نقدينگي بانك‌هاي مركزي جهان بسيار بعيد به نظر مي‌رسد.) تحليلگران بر اين باورند طلا اگرچه ممكن است در دوره اي تضعيف شود، اما تا پايان سال جاري ميلادي به سطح يك هزار و 850 دلار به ازاي هر اونس نيز خواهد رسيد. 


شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.       
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۹:۴۹:۳۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد