شاخص بورس به ۲۴هزار و ۷۴۷ واحد رسید

شاخص بورس به ۲۴هزار و ۷۴۷ واحد رسید
شاخص بورس تهران امروز به ۲۴ هزار و ۷۴۷ واحد رسید.
عدم تداوم حمایت های عملی از بازار سرمایه ،پابرجا بودن ابهامات و روشن نشدن مقوله های مهم اقتصادی، عدم انتشار اخبار امیدوار کننده در مورد رفع محدودیت های صنایع، معلوم نبودن سه نرخی یا تک نرخی بودن دلار، تشدید مسائل بین المللی و بروز شایعاتی در مورد کاهش فروش نفت ، عدم توجه نهادهای مالی به توصیه های مسئولان در جمع آوری سهام، کمبود نقدینگی، ادامه بی اعتمادی سرمایه گذاران حقیقی و چند عامل دیگر ، همگی دست به دست هم دادند تا امروز وضعیت بازار سهام بدتر از روزهای گذشته باشد.
براساس این گزارش، در حالی برخی فعالان با مقاومت چند روز اخیر شاخص بورس در ارقام بیش از 25 هزار واحدی به بهبود اوضاع خوش بین بودند که امروز این انتظار و امید به بهبود نه تنها محقق نشد بلکه به دلیل حاکم شدن جو روانی منفی شدید، قیمت سهام تقریبا" شرکت های بزرگ به طور دسته جمعی کاسته شد تا شاخص بورس علاوه بر افتادن به کانال 24 هزار تایی، رکورد بیشترین ریزش ارقام درسال جاری را هم بشکند.
به این ترتیب درحالی از 16 آبان 90 تاکنون بالاترین کاهش روزانه ارقام شاخص بورس مربوط به 20 خرداد و 7 تیر با 270 واحد افت بود که امروز این متغیر مهم با 276 واحد افت ، رکورد بیشترین ریزش اعداد خود در یک روز را شکست. به این ترتیب رکورد منفی تازه ای طی 9 ماه اخیر ( از 15 آبان 90 با 284 واحد کاهش ) برای شاخص بورس به دست آمد. از سوی دیگر این متغیر مهم که در 3 تیر و اول مرداد دو بار به کانال 24 هزار واحدی نزول کرده بود، امروز برای سومین مرتبه در این مدار منفی افتاد و در عدد 24 هزار و 747 واحدی ثبت شد.  
در ثبت این رکوردهای متاسفانه منفی اکثر شرکت های بزرگ با کاهش بهای هر سهم نقش داشتند. بطوریکه شرکت های توسعه معادن و فلزات، سرمایه گذاری غدیر، مخابرات، ،نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی های پردیس و کرمانشاه، ملی مس،بانک های پارسیان و ملت و مپنا هرکدام با اثر منفی 34 تا 7 واحدی از عوامل اصلی کاهش 1.1 درصدی دماسنج بازار سهام بودند.
با این رویداد ناخوشایند بعد از لایه اول فروشندگان سهام در هفته ها و روزهای گذشته،سرمایه گذاران جدیدتری درصدد فروش سهام برخواهند آمد مگر اینکه فکری عاجل به حال بورس شود.
براساس این گزارش،به هرحال در شرایطی پنجاه و سومین روز منفی شاخص طی 86 روز کاری بازار سهام به ثبت رسید که آمار معاملات هم متاسفانه همچنان پایین و ناچیز بوده و از کمبود نقدینگی در بازارسهام حکایت دارد.
به طوری که امروز به رغم پا برجا بودن صف های فروش چند صدهزار سهمی تا چند میلیونی برای شرکت های بزرگ و حمایت های مقطعی برخی سرمایه گذاران حقوقی ، بیش از 115 میلیون سهم به ارزش 26 میلیارد تومان داد وستد شد. علاوه بر این حجم بالاترین معاملات شرکت ها هم کاسته شد و به حداکثر 1.8 ، 1.7 . 1.5 میلیارد تومان بانک انصار ، نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی پردیس محدود شد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.       
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد