ادامه روزمرگی در بازار سرمایه

ادامه روزمرگی در بازار سرمایه
بازار سرمایه که این روزها دچار روزمرگی شده است به هوای تازه برای تنفسی دوباره احتیاج دارد.

بزار سرمایه خبرهای خوبی برای روند روبه رشد و بازگشت رونق می خواهد.
حامدی کارگزار بورس در این باره گفت : دو خبر خوب در هفته جاری به بورس رسیده است که در صورت اجرایی شدن باعث می شود رونق مجدد به بازار سرمایه برگردد.

وی ادامه داد: انتشار اوراق بدهی از طریق فرابورس متوقف شده و به بانک مرکزی سپرده شده است؛ همچنین افزایش سرمایه شرکتها به تصویب رسیده است که در صورت اجرایی شدن این دو اتفاق رونق نسبی به بازار بورس برمی گردد.

بانک ها که وزن قابل توجهی از معاملاتبازار سرمایهبه خود اختصاص داده اند این روزها بیشتر مورد توجه سهامداران قرار گرفته اند.

ابوحمزه کارشناس اقتصادی در این باره گفت: بانکها با 30 تا 40 درصد کاهش قیمت در بازار سرمایه روبرو شده اند ولی در حال حاضر با روندی متعادل به کار خود ادامه می دهند.

از نظر کارشناسان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال وضع شرکتها برای سال آینده مشخص شده است و گزارش آنها را سهامداران رصد می کنند.
حسینی مقدم معاون شرکت بورس تهران گفت : هرچه به پایان سال نزدیک می شویم وضعیت شرکتها برای سال آینده روشن تر می شود و قطعا با کاهش قیمتهایی که صورت گرفته ارزیابی ها می تواند وزن بیشتری پیدا کند و تاثیر بیشتری بر روی روند بازار داشته باشد.

اما دلیل اینکه هنوز کارشناسان به این بازار امیدوارند ، چیست؟

مولایی کارگزار بورس در این باره گفت : شرکت ها هرچه صورتهای مالی و سیاه نمایی داشته اند ، نشان داده اند.

وی ادامه داد : سهامی که حدود 60 درصد افت قیمت داشته اند به سهامداران نشان داده شده و تلخی آن به کام سهامداران رفته است و از این به بعد قیمت پایین تری نمی توانیم برای این سهم ها متصور شویم.
 
مولایی افزود : از لحاظ فنی نیز قیمت ها پایین تر نمی آید و این شرایط برای رشد بازار سرمایه خوب است.

بازار بورس با ایستادن بر روی 76 هزار و 793 واحد در هفته جاری به کار خود پایان داد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۹:۴۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد