افزایش حجم معاملات بورس به 31 هزار میلیارد تومان

افزایش حجم معاملات بورس به 31 هزار میلیارد تومان
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از انجام 31 هزار میلیارد تومان معامله در بورس از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و گفت: در همین مدت 5 هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه انجام شد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از انجام 31 هزار میلیارد تومان معامله در بورس از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و گفت: در همین مدت 5 هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه انجام شد.
علی صالح آبادی امروز در یک نشست خبری از جدیدترین برنامه ها و اقدامات در حوزه بورس و اوراق بهادار سخن گفت و افزود: دستورالعمل کنترلهای داخلی در سازمان بورس به تصویب رسید و قرار است در شرکت های بورسی و فرابورسی از کنترل ها اعمال شود و شرکت ها تا اردیبهشت سال 92 فرصت دارند که کنترل های داخلی را مستقر نمایند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: دستورالعمل معاملات با اشخاص وابسته نیز به تصویب رسید که طی آن، اگر سهامداری بیش از 5 درصد سهام شرکتی را در اختیار داشته باشد و در مورد منصفانه نبودن معامله ای اعتراض کند، موضوع قابل پیگیری است.
صالح آبادی همچنین به اجرایی شدن دستورالعمل اوراق اختیار فروش تبعی اشاره کرد و افزود: کلیات این دستورالعمل در شورای عالی بورس به تصویب رسیده و به منظور اطمینان بخشی در فضای بورس به صورت عملیاتی اجرا شده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به لزوم نظارت سازمان بورس به شرکت های سهامی عام طبق قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: طبق اختیار قانونی طبقه بندی را انجام دادیم که طی آن، شرکت هایی که سهام دار آن مساوی یا کمتر از 100 شخص و بیش از 35 شخص باشد و سرمایه آنها از 100 میلیارد ریال کمتر باشد از ثبت در سازمان بورس معاف می شوند.
صالح آبادی ادامه داد: شرکت هایی که تعداد سهامدار آنها زیر 35 سهامدار باشد، نیز با هر سرمایه ای از ثبت نزد سازمان بورس معاف می شوند و دراین زمینه شرکت هایی که سرمایه آنها کمتر از 10 میلیارد ریال باشد هم با هر تعداد سهامدار معاف از ثبت خواهند بود.
وی در ارتباط با فعالیت صندوق های سرمایه گذاری و تصویب اساسنامه تیپ این صندوق ها گفت: از این طریق اقدامی فراهم شد تا این صندوق ها بتوانند با تقسیم سود شکل بگیرند.
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با اعلام 5 ساله شدن مجوزهای اهدایی به شرکت های مشاور پذیرش، مشاور عرضه، مشاور سرمایه گذاری، معاملات آتی، سبدگردانی و پردازش اطلاعات مالی گفت: قبلا این مجوزها به صورت 2 ساله صادر می شد.
این مقام مسئول در وزارت اقتصاد و دارایی از ایجاد صندوق تضمین توسط کارگزاران و با سرمایه ای بالغ بر دو میلیارد و 400 میلیون تومان برای انجام خدمات پرداخت به مشتریان خبر داد و اظهار داشت: مقررات جدیدی نیز داریم که طی آن اگر شرکتی از بورس تهران حذف می شود به بازار پایه فرابورس منتقل خواهد شد.
صالح آبادی با اشاره به نتایج رتبه بندی کارگزاران تصریح کرد: در گذشته 17 کارگزار در بورس تهران دارای رتبه الف بود که در این دوره به 40 کارگزار رسید و دارندگان رتبه ب نیز از 21 کارگزار به 30 کارگزار افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: در مجموع در شرکت های بورسی 60 کارگزار در این دوره ارتقاءرتبه داشتند و 27 کارگزار نیز بدون تغییر نسبت به دوره قبل فعالیت می کنند. در بورس کالا هم 41 کارگزار ارتقاء رتبه یافته اند و 29 کارگزار نیز بدون تغییر به فعالیت ادامه می دهد.
صالح آبادی از تامین مالی 5 هزار میلیارد تومانی بورس از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در غالب تاسیس شرکت های سهامی عام و افزایش سرمایه 3 هزار و 700 میلیارد تومان تامین مالی انجام شد و هزار و 134 میلیارد تومان نیز اوراق اجاره و مشارکت انجام شد و در کنار آن نیز 316 میلیارد تومان اوراق اجاره جدید در دست داریم که ب ه زودی در بازار منتشر می شود.
وی به آماده شدن نرم افزار معاملات بورس انرژی اشاره کرد و با بیان اینکه احتمالا تا دو ماه آینده معاملات در این بورس با برق آغاز می شود، تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون در سه بورس 31 هزار میلیارد تومان معامله انجام شد که نسبت به 24 هزار میلیارد تومان دوره مشابه سال قبل از رشد برخوردار شده است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۹:۳۹:۵۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد