سكه آتی تريليونی شد

سكه آتی تريليونی شد
قراردادهاي آتي سكه در هفته گذشته با التهاب زيادي همراه شد و حجم و ارزش معاملات نشان مي‌دهد سرمايه‌گذاران در اين بازار همچنان به دنبال موقعيت‌هاي خريد و كسب سود از دادوستدها هستند.
قراردادهاي آتي سكه در هفته گذشته با التهاب زيادي همراه شد و حجم و ارزش معاملات نشان مي‌دهد سرمايه‌گذاران در اين بازار همچنان به دنبال موقعيت‌هاي خريد و كسب سود از دادوستدها هستند. در بازار آتي روند قيمت‌ها بيشتر افزايشي سپري شد و معامله‌گران نيز به تبع از شرايط بازار ارز و بازار نقدي سكه سعي كردند همگام با آن مبادرت به گرفتن موقعيت‌هاي خريد كنند. اين در حالي است كه تحليلگران افت قيمت‌ها در روزهاي پاياني هفته را به عنوان اصلاح يا بازگشت پيش‌بيني مي‌كردند و بر اين باورند دادوستدها در اين بازار بيشتر به سمتي مي‌رود كه بعد از اين افت، افزايش دوباره قابل پيش‌بيني است. در هفته پيش رو شرايط براي روند قيمت‌ها متفاوت است؛ در حالي كه برخي از برگشت يا اصلاح و به نوعي افت قيمت‌ها صحبت به ميان مي‌آوردند، برخي ديگر بر اين باورند افزايش دور از انتظار نخواهد بود؛ زيرا برخي پارامترها اجازه كاهش قيمت‌ها را به سطح قيمتي پايين‌تري نمي‌دهد.
در مجموع طي تنها 4 روز ابتدايي هفته جاري (مبادلات روز پنج شنبه احتساب نشده است) 143 هزار و 386 قرارداد به ارزش 13 تريليون و 921 ميليارد و 254 ميليون و 160 هزار ريال معامله شد كه نسبت به هفته‌هاي ماقبل با افزايش قابل توجهي روبه‌رو بوده است. اين براي اولين بار است كه ارزش معاملات بازار قراردادهاي آتي سكه به بالاي مرز يك تريليون تومان طي يك هفته كاري مي‌رسد. البته آنچه تحليلگران پيش‌بيني كرده بودند نشان مي‌دهد بازار ظرفيت‌هاي بيشتر از اين را هم دارد و دليل اصلي اين رونق معاملات را مي‌توان در بازار نقدي سكه و التهاب‌هاي موجود در بازار ارز جست‌وجو كرد. براي سررسيد شهريورماه 13 هزار و 633 قرارداد به ارزش يك تريليون و 248 ميليارد و 44 ميليون ريال، سررسيد مهرماه 3 هزار و 773 قرارداد به ارزش 358 ميليارد و 440 ميليون و 270 هزار ريال، سررسيد آبان‌ماه 107 هزار و 263 قرارداد به ارزش 10 تريليون و 434 ميليارد و 238 ميليون و 820 هزار ريال، سررسيد شهريورماه 18 هزار و 717 قرارداد به ارزش يك تريليون و 880 ميليارد و 531 ميليون و 70 هزار ريال معامله شد.
روند قيمت‌ها در بازار آتي نيز اگرچه در تمامي سررسيدها تا ظهر روز دوشنبه با افزايش 5 درصدي
روبه‌رو شده بود، اما از عصر روز دوشنبه تا پايان مبادلات روز پنج‌شنبه عوض شد. قيمت سكه سررسيد شهريورماه در روز پنج شنبه هفته گذشته نسبت به روز شنبه 10 هزار و 946 تومان (24/1 درصد) و سررسيد آبان‌ماه 2 هزار و 355 تومان (25/0 درصد) افزايش و قيمت سكه سررسيد مهرماه 8 هزار و 750 تومان (95/0 درصد) و سررسيد آذرماه 13 هزار و 782 تومان (41/1 درصد) كاهش داشت.
طبق مصوبه هيات پذيرش در خصوص تعيين وجه تضمين اوليه قرارداد آتي سكه طلا و با توجه به افزايش قيمت تسويه روزانه قراردادهاي فعال طي روزهاي اخير، از روز يكشنبه 26 شهريورماه سال‌جاري پس از اتمام روز معاملاتي وجه تضمين اوليه برابر دو ميليون و 850 هزار تومان مي‌شود.
با توجه به وجه تضمين اضافي اعلام شده به ميزان 300 هزار تومان، وجه تضمين موردنياز براي هر قرارداد برابر با مبلغ 3 ميليون و 50 هزار تومان خواهد بود.

شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۸:۲۶:۵۱ قبل از ظهر
نظرات (1)

sama  ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱:۳:۲۳ بعد از ظهر

kheili khoshgelan ajnasetoon

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد