توصيه به مشتريان بازار آتی: با چشمان باز معامله كنيد.

توصيه به مشتريان بازار آتی: با چشمان باز معامله كنيد.
نوسانات به اندازه‌اي شديد و معاملات به قدري ناپايدار شده كه خريداران آماتور و عادي بايد نسبت به اين بي‌ثباتي هوشيار باشند؛ وگرنه با ضررهاي سنگيني رو‌به‌رو مي‌شوند.» اين وضعيتي است كه معامله‌گران بازار آتي در توصيف روند معاملات به آن اشاره داشته‌اند.
نوسانات به اندازه‌اي شديد و معاملات به قدري ناپايدار شده كه خريداران آماتور و عادي بايد نسبت به اين بي‌ثباتي هوشيار باشند؛ وگرنه با ضررهاي سنگيني رو‌به‌رو مي‌شوند.» اين وضعيتي است كه معامله‌گران بازار آتي در توصيف روند معاملات به آن اشاره داشته‌اند.
مريم بيگ محمدي يكي از كارشناسان بازار آتي با بيان اينكه اگر چه با اخبار منتشر شده پيرامون تزريق ارز به بازار و عرضه دلار، شرايط براي كاهش قيمت‌ها مهيا بود؛ اما به دليل ترديدها در تاييد و صحت اين اخبار از ساعت 11 ديروز قيمت‌ها با افزايش 5/2 درصدي مواجه شد، اظهار كرد: روند قيمت‌ها بعدازظهر دوباره با گزارش‌هاي مربوط به عرضه دلار، حالت اصلاحي به خود گرفت.
بيگ محمدي در ادامه صحبت‌هايش پيرامون اينكه افزايش قيمت اونس طلاي جهاني چه تاثيري روي روند مبادلات بازار داخلي گذاشته است، افزود: قيمت طلاي جهاني اگر چه به تاثير از سياست‌هاي پولي جديد اعلام شده فدرال رزرو با افزايش محسوسي همراه شده اما وزنه تاثيرگذاري اين فاكتور از تغييرات بازار ارز و قيمت دلار كمتر است؛ زيرا تجربه ثابت كرده افت و خيز بازار داخلي ارز مي‌تواند بسيار بيشتر از بازار طلاي جهاني قدرت تاثيرگذاري داشته باشد.
اين كارشناس بازار آتي با اشاره به گمانه‌زني‌ها پيرامون بورس ارز بر اين باور است هر گونه اظهارنظر درباره راه‌اندازي اين بورس مي‌تواند روي وضعيت قيمت دلار در بازار تاثيرگذارباشد، به همين دليل يكي از پارامترهاي اساسي و تغيير‌دهنده قيمت‌ها در شرايط فعلي مسائل پيرامون همين موضوع است.
بيگ محمدي در ادامه صحبت‌هايش خاطرنشان كرد: بسياري از معامله‌گران در بازار منتظر و مترصد موقعيت خريد هستند؛ اين در شرايطي است كه به نظر مي‌رسد قيمت دلار از محدوده 2300 و 2250 تومان پايين‌تر نيايد.
به اعتقاد اين كارشناس، ورود افرادي كه به صورت حرفه‌اي در بازار حضور ندارند به هيچ وجه توصيه نمي‌شود و مشتريان بهتر است با نگاه به روند موجود و ناپايداري شرايط كنوني، مواظب باشند زيرا هر گونه حركت و رفتار اشتباه معاملاتي مي‌تواند تمامي معادلات را به هم ريخته و مشتريان را با ضرر مواجه كند. اين كارگزار بورس كالا در ادامه با اشاره به رونق معاملات قراردادهاي آتي تصريح كرد: بازار آتي نسبت به بازار سهام با توجه به سابقه اين بازار بسيار بيشتر شاهد انجام معامله است اين در حالي است كه با وجود اميدواري به تداوم رونق حجم و ارزش معاملات، افزايش ميزان وجه تضمين اين شائبه را ايجاد كرده كه تعداد قراردادهاي معامله شده و بازيگران حاضر در بازار كم بوده است، اما با تمام اين تفاسير به دليل جذابيتي كه اين بازار دارد تمايل سرمايه‌گذاران بيشتر شده است. اين كارشناس بازار آتي، با اشاره به برخي از ابزارهاي مالي در توسعه بازار بر اين باور است در صورتي كه استفاده از ابزارهاي ديگر همچون قرارداد اختيار معامله (آپشن) در دستور كار قرار گيرد، ريسك معامله‌گران و بازيگران كمتر خواهد شد و مي‌توان با پوشش بخشي از ريسك، شرايط براي حضور هر چه بيشتر نقدينگي و افزايش حجم و ارزش مبادلات را فراهم كرد.
در مجموع روند مبادلات قراردادهاي آتي به تاثير از اخبار مربوط به مصوبه شوراي حكام و از سويي ترديدها در عرضه دلار، نوسان مثبت 5 درصد را در مبادلات صبح به ثبت رساند؛ اما عصر اين روند تا حدودي تعديل شد. قيمت سكه سررسيد شهريورماه با افزايش 5 درصدي در محدوده 912 تا 941 هزار تومان، سررسيد مهرماه با 99/4 درصد افزايش در محدوده 934 تا 962 هزار تومان، سررسيد آبان‌ماه با 47/4 درصد افزايش در محدوده 952 تا 986 هزار تومان و سررسيد آذرماه با 60/4 درصد افزايش در محدوده 973 تا يك ميليون و 8 هزار و 900 تومان قرار گرفت.

شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۷:۱۱:۴۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد