تبعیت آتی سکه بورس کالا از بازار

تبعیت آتی سکه بورس کالا از بازار
معاملات آتی سکه در بورس کالا روز یکشنبه به 4 هزار و 667 قرارداد و ارزش آن به 667 میلیارد ریال رسید.

به نقل ازبورس کالا ؛ در دومین روز هفته ، سکه چهارمین رشد متوالی خودراتجربه کرد و کارشناسان معتقدند خوش بینی از روند روبه رشد اونس طلا در بازارهای جهانی در کنار افزایش بهای دلار موجب روند صعودی این فلز زرد در بازارنقدی و آتی شده است.

به این ترتیب هرپنج سررسید این بازار با روند افزایشی رو به رو شد ، براین اساس سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت بیک میلیون و 216 هزار تومان، افزایش 0.26 درصدی را تجریه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 255 هزار تومان رشد 0.05 درصدی را به ثبت رساند. از طرفی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 301 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت 0.12 درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریور سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 347 هزار تومان معامله و با رشد 0.15 درصدی روبرو شد.

سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 397 هزار تومان معامله شد و نسبت به روز یکشنبه افزایش 0.18 درصدی را به ثبت رساند.
روز یکشنبه ، سکه تمام بهار آزادی چهارمین افزایش متوالی را تجربه کرد تا وارد کانال یک میلیون و 210 هزار تومان شود. در دومین روز هفته ، سکه 7 هزار تومان رشد راثبت کرد و به قیمت یک میلیون و 213 هزار تومان رسید.
به گفته فعالان ، قیمت سکه تحت تاثیر دو متغیر افزایش قیمت دلار و انتظارات افزایشی سکه بازان برای رشد بیشتر قیمت جهانی طلا افزایش یافت.
البته ادامه نگرانی های ترامپی نیز باعث شده است پیش بینی های کوتاه مدت به نفع طلای جهانی باشد.
نظر سنجی های «کیتکو» از تحلیگران حرفه ای و سرمایه گذاران خرد نشان می دهد که اکثر پاسخ دهندگان انتظار ادامه رشد ارزش فلز زرد را در هفته جدید کاری دارند . اما در بازار داخلی ، گزینه های متفاوتی برای رود سکه مطرح است و احتمال دارد به کانال یک میلیون و 210 هزار تومان وارد شد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۶:۴۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد