حفظ تداوم حباب قیمتی سکه‌

حفظ تداوم حباب قیمتی سکه‌
هفته گذشته بازار جهانی طلا همگام با سایر بازارهای بین‌المللی دوشنبه صبح ساعت ٥/٢ به وقت تهران با شروع به کار بورس‌های استرالیا و شرق آسیا شروع به کار کرد و فعالیت این بازار به صورت ٢٤ ساعته تا ابتدای روز شنبه به وقت تهران ادامه داشت.

در طول این مدت طلا در بورس‌های بین‌المللی هراونس طلا در بالاترین قیمت ٧٠/١٢٦٣ دلار معامله شد و در پایین‌ترین قیمت هم معامله‌گران، طلا را با حدود ١٢٢٤ دلار معامله کردند و در مجموع در طول هفته گذشته ما شاهد نوسان ٤٠ دلاری در این بازار بودیم و سرانجام هم معاملات هفتگی طلا با قیمت ١٢٣٥ دلار برای هر اونس به پایان رسید که نسبت به قیمت طلا در پایان هفته قبل که ١٢٥٨ دلار بسته شده بود حدود ٣٤ دلار کاهش قیمت را نشان می‌دهد. در روز دوشنبه و با شروع به کار بورس‌های بین‌المللی تحلیلگران تکنیکال سطح تقویتی طلا را ١٢٥١ دلار اعلام کردند و در صورت شکسته شدن این سطح و پایداری قیمت طلا کمتر از آن انتظار رسیدن طلا را تا ١٢٤٥ دلار هم داشتند، همچنین در مقابل سطح پایداری طلا رو ١٢٦٢ دلار تحلیلگران تکنیکال اعلام کردند که در صورت صعود قیمت طلا و پایداری آن بالاتر از این سطح انتظار رسیدن طلا را تا ١٢٦٧ دلار هم داشتند. معامله‌گران در این روز و در روز سه‌شنبه با نگرانی درخصوص واکنش بازارهای مالی دنیا به سخنرانی روز چهارشنبه صبح ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که قرار بود در کنگره این کشور و در مورد سیاست‌های اقتصادی و مالیاتی دولت جدید آمریکا ایراد شود، معاملات خودشان را انجام می‌دادند. در روز چهارشنبه و بعد از این سخنرانی، طلا کمی تحت فشار قرار گرفت و شاخص ارزش دلار مقداری تقویت شد که علت آن احتمال افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو به دنبال سیاست‌های جدید اقتصادی دولتمردان این کشور بود. ادامه افزایش ارزش شاخص دلار باعث شد تا طلا در روز جمعه به کمترین قیمت هفتگی خودش یعنی تا ٩٠/١٢٢٣ دلار کاهش پیدا کند، تحلیلگران تکنیکال هم سطح تقویتی طلا را تا ١٢٢٧ دلار کاهش دادند و انتظار کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا را در صورت شکسته شدن و پایداری قیمت طلا کمتر از آن را داشتند.
در بازارهای داخلی و در طول هفته گذشته قیمت طلای 18 عیار در کمترین حد خود ١١٥٧٠٢ تومان و در بالاترین قیمت هم ١١٦٣٠٢ تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی طرح جدیدهم در کمترین حد ١١٩٧٠٠٠ تومان و در بالاترین حد هم ١٢١٧٠٠٠ تومان به فروش رسید. هر دلار هم در کمترین قیمت ٣٧٦٥ تومان و در بالاترین قیمت هم ٣٧٨٣ تومان به فروش رسید. از نکات قابل توجه هفته قبل صعود ناگهانی قیمت نیم ‌سکه و ربع ‌سکه در روز یکشنبه بود که در این روز هر نیم سکه تا ٦٩٥هزار تومان و ربع سکه تا ٣٩٠هزار تومان افزایش قیمت پیدا کردند اما در روز دوشنبه با کاهش تقاضا در بازار مقداری از قیمت آنها کاسته شد و با کاهش تدریجی و آرام به قیمت ٦٧٥هزار تومان، هر نیم سکه و ٣٧٥هزار تومان هر ربع سکه رسیدند. البته با وجود این کاهش قیمت همچنان ما شاهد تداوم حباب قیمتی موجود در سکه‌ها هستیم، به‌طوری که درحال حاضر هر سکه طلا طرح جدید حبابی در حدود ٧٦هزار تومان، هر نیم سکه حبابی درحدود ٥٨هزار تومان و هر ربع سکه هم درحدود ٦٨هزار تومان حباب قیمتی دارد که هر لحظه ممکن است با کاهش بیشتر تقاضای این سکه‌ها در بازار این اختلاف و حباب قیمتی از بین برود  یا حداقل کاهش پیدا کند.

منبع خبر: 
  ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۵:۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد