سنگ های شفابخش برای کودکان

سنگ های شفابخش برای کودکان
براي بچه هايي كه ناتواني هاي گوناگون دارند و يا دچار مشكلات جسمي و روحي هستند چند تكه سنگ ...

- Ruby (ياقوت‌ سرخ‌):
در مورد كودكان مي تواند اضطراب و آشفتگي ناشي از بلوغ ، يا هر نوع غم و افسردگي مربوط به شكست تحصيلي ، يا شنيدن اخبار ناخوشايند مثل طلاق يا مرگ ، و غيره را در آنها از بين ببرد . ياقوت ارغواني در اين گونه موارد تمام احساسات منفي را به طرف خود جذب مي كند و به كودك آرامش مي بخشد . براي بچه هايي كه ناتواني هاي گوناگون دارند و يا دچار مشكلات جسمي و روحي هستند چند تكه سنگ ياقوت ارغواني در اتاق آنها باعث مي شود اين نيروهاي منفي از وجود آنها تخليه شود و اتاق آنها به يك وضعيت آرام و متعادل برگردد .
- سنگ شفاف (حجرالبرق):
بسياري از بچه هايي كه خجالتي ، ترسو و مطيع و سربه زير هستند برای بازيابي اعتماد به نفس نياز به چنين سنگي دارند. بچه هايي كه دچار تنگي نفس هستند ، به سوي اين سنگ جذب مي شوند زيرا اين سنگ ريه ها را باز مي كند و باعث مي شود احساس سبكي و آرامش كنند.
- اشك سرخپوست :
اشك سرخپوست يا سنگ غم خيلي تيره است ولي در عين حال نور را از خود عبور مي دهد . اگر شما تكه كوچكي از آن را جلوي نور نگه داريد مي توانيد همچون شيشه ، طرف ديگر را ببينيد . به هر حال ، اگر شما از سنگ اشك سرخپوست براي جذب احساسات منفي استفاده كنيد ، خواهيد ديد كه قسمتي از فضاي دروني آن تيره و كدر مي شود و گاهي اوقات بعد از برطرف شدن غم و اندوه دوباره شفاف مي گردد.
- عقيق سرخ:
سنگ عقيق يا سنگ عزت نفس براي تقويت حس احترام به نفس و ارزش قايل شدن براي خويشتن به كار مي رود . رنگ های نارنجي تيره اين سنگ به خوبي بيانگر نيروي تقويت كننده چاكراهای اول و دوم و سوم دراين سنگ است و باعث حس امنيت و عشق به خويشتن مي شود . رگه هاي صورتي رنگ موجود در اين سنگ ، عشق و علاقه را در بين والدين و فرزند تقويت مي كند .
كوارتز شفاف:
كوارتز شفاف يا سنگ شفابخش نوعي كريستال است كه براي همه نوع درمان به كار مي رود . هر سنگ كوارتز در واقع نيرو و انرژي خاصي دارد و از خاصيت شفابخشي ويژه ای برخوردار است . وقتي كه كودك تكه ای از اين سنگ را در دست مي گيرد ، انرژی آن يا خيلي آهسته تخليه مي شود يا خيلي سريع و ناگهاني . در حين خالي شدن انرژي سنگ ، كودك احساس مي كند كه گويا در معرض يك شوك الكتريكي ملايم قرار گرفته است.
همين انرژی طبيعي ، كافي است كه هر گونه احساس ناراحتي و غم از كودك دور شود و حالت منفي احساسي در او تغيير كند و احساس شادابي و نشاط كند . اگر كسي چندين تكه از اين سنگ به همراه داشته باشد انگار انواع مختلفي از سنگهاي شفابخش را به همراه دارد زيرا هر تكه از سنگ كوارتز شفاف دارای خاصيت درماني خاصي است و او مي تواند از آنها در موارد و موقعيتهای گوناگون استفاده كند . مجموعه اين سنگها همچنين براي سازماندهي افكار پراكنده و از بين بردن نيروهاي منفي مفيد هستند .
- كوارتز سرخ:
كوارتز سرخ يا سنگ عشق و دوستي يكي ديگر از سنگهاي چند منظوره شفابخش است به ويژه براي كودكاني كه احساسات آزار دهنده و يا تمايلات پرخاشگرانه دارند . كوارتز سرخ مي تواند زخمهاي يك قلب شكسته را كه در اثر رودررويي با واقعيتي تلخ و خشن ، آسيب ديده است التيام بخشد .
كوارتز سرخ براي بچه هايي كه بيقرار و بسيار فعال هستند و مبتلا به تشويق و نگراني ، ترس ، اضطراب ، دلواپسي و بسياري از اختلافات روحي ديگر هستند آرامش به ارمغان مي آورد . برخي فوايد عصب شناسي نيز دارد . يعني اگر اين سنگ را در بالای مراكز عصبي نگه داريم ، گرفتگي عضله از بين مي برد و عضله شل مي شود . در مورد قلب هاي جوان ، كوارتز سرخ مي تواند كمك كند تا چاكراهای قلب باز نگه داشته شود ، و به قلب حيات مي بخشد و آن را حفظ مي كند . اين سنگ انرژی های خوب را وارد قلب كرده و از ورود انرژی های بد جلوگيری مي كند .
سنگ لاجورد :
سنگ لاجورد يا (سنگ موازنه روحي) يك متعادل كننده باور نكردني برای كودكاني است كه قابليتهای رواني فوق العاده ای را از همان دوران اوليه زندگي خود نشان مي دهند .
رنگ آبي تيره اين سنگ باعث تحريك هوشياري و خود آگاهي و پالايش بصيرت معنوی در كودك مي شود . سنگ لاجورد زمينه را براي قبول خود و پذيرش نعمت هايي كه به او ارزاني شده است آماده مي كند و به كودك كمك مي كند كه به آگاهي معنوي برسد . اين سنگ داراي قدرت هاي محافظ است و همه حسهاي روحي ـ رواني را تحريك مي كند و از همين رو بسيار ارزشمند است .
- Jade (یشم سبز):
يشم سبز يا سنگ تسكين دهنده احساسات را به راحتي مي توان برای بچه ها تهيه كرد و مثل جواهر آلات معمولي مورد استفاده قرار داد . بچه ها حساس و هيجاني اغلب به يك وسيله محافظت كننده احتياج دارند كه همراهشان باشد و از اين طريق مطمئن شوند كه احساساتشان بر آنها غلبه نمي كند و آنها را تحت تأثير قرار نمي دهد . اين سنگ اعتماد به نفس ، و اتكا به خويشتن را به بچه تقويت مي كند . يشم سبز به فرد ايمان مي بخشد تا در زندگي به تك تك آرزوهاي خود برسد .
- Tiger's Eye (چشم ببر):
سنگ چشم ببر با لايه هاي نازك قرمز رنگي كه در آن وجود دارد هنگامي كه به سمت جلو و عقب تكان داده مي شود نور را در مسير معيني منعكس مي كند و به نظر مي رسد چشم يك ببر به شما خيره شده است! اجازه دهيد كودكتان نيروي اين سنگ را كشف كند . اين سنگ برای بچه هايي كه از نظر روحي سركوب شده اند بسيار خوب است و قوای روحي ـ رواني آنها را تقويت مي كند .
- سولفيد آهن :
سولفيد آهن يا سنگ محافظ و نگهبان به شكل های مختلف وجود دارد ـ صفحات دايره شكل تا مكعب هاي مختلف سطح براق و برنجي اين سنگ ، بچه ها را به طرف خود جلب مي كند . اين سنگ شبيه آينه ای كوچك است كه انرژيهای منفي را از بچه دور مي كند و هراس او را در اختيار دارد حس مي كند كه از نظر جسماني در وضعيت كاملي قرار دارد و سرشار از عشق است .

 

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۵:۲۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد