سكه آتی پا به پای سكه نقدی

سكه آتی پا به پای سكه نقدی
باز هم بازار آتي شاهد تحركات مثبتي بود و باز هم همانند دفعات قبل تنها عاملي كه باعث تغييرات رو به بالاي قيمت‌ها بود افزايش قيمت ارز و سكه در بازار نقدی عنوان شد.
باز هم بازار آتي شاهد تحركات مثبتي بود و باز هم همانند دفعات قبل تنها عاملي كه باعث تغييرات رو به بالاي قيمت‌ها بود افزايش قيمت ارز و سكه در بازار نقدی عنوان شد.
مبادلات ديروز در حالي در همان ساعات ابتدايي شاهد افت و خيز ادامه دار روز ماقبل بود كه فعالان بازار آتي بر اين باورند نتايج انتخابات ايالات متحده و امكان كاهش نرخ دلار تحت تاثير فشارهاي موجود مي‌تواند براي كوتاه مدت موجب كاهش قيمت‌ها شود اما در بلندمدت با توجه به ميل خريداران براي خريد و استراتژي اغلب سرمايه‌گذاران نسبت به دورنماي بازار روند صعودي است. سياوش سليماني كارشناس بازار آتي با اشاره به افزايش موقعيت‌هاي خريد در مبادلات روز گذشته اظهار كرد: براي دو سررسيد آبان و آذر افزايش قيمت ها به سطحي رسيد كه باعث تشكيل صف خريد شد، اما براي سررسيد دي ماه تحركات مثبت قيمت‌ها نتوانست منجر به تشكيل صف خريد شود. اين در شرايطي است كه گرفتن موقعيت خريد بر موقعيت فروش در شرايط فعلي ارجحيت دارد.
سليماني بر اين باور است تغييرات بازار آتي به خاطر تغييرات بازار ارز و از سويي انتشار خبر تشديد تزريق دلار طي چند روز گذشته بوده اما به نظر مي‌رسد برخي اقدامات امنيتي در راستاي شفاف شدن بازار نيز بر افزايش قيمت‌ها بي‌تاثير نبوده است.
نتايج انتخابات رياست‌جمهوري ايالات متحده يكي از عواملي است كه بيشتر فعالان بازار آتي بر اين باورند مي‌تواند روند قيمت‌ها را تغيير دهد؛ اگر ميت رامني در انتخابات برنده باشد چه بسا كه افزايش قيمت‌ها تشديد پيدا كند، اما اگر باراك اوباما برنده شود روند فعلي بازار ثبات يا شرايط نزولي ادامه پيدا خواهد كرد؛ البته تاكيد اين كارشناس پيرامون تغييرات بازار آتي اين است كه نه سياست‌هاي ارزي دولت و نه تصميمات مركز مبادلات ارزي نتوانسته روي كاهش قيمت‌ها در چند روز گذشته تاثير بگذارد، بلكه فروش دلار از سوي فعالان و صادركنندگان با قيمت مشخص روي كاهش قيمت‌ها تاثيرگذار بود و به نظر مي‌آيد اگر فعالان پتروشيمي همچنان ارزهاي در اختيار را با قيمت مشخص بفروشند چه بسا روند نزولي بازار باز هم براي كوتاه‌مدت ادامه پيدا كند، اما در بلندمدت پيش‌بيني‌ها همچنان از صعود قيمت‌ها خبر مي‌دهد، مگر اينكه در اين ميان اتفاق يا خبر خاصي روي دهد كه اين اتفاق ملزوما بايد از عوامل برونزاي سياسي نشات بگيرد.
به نظر سليماني، با توجه به سياست‌هاي انقباضي و كسري بودجه دولت به نظر مي‌رسد همه راه‌ها به تعدیل قيمت ارز براي جبران اين وضعيت ختم شود كه مطمئنا در صورت اجراي اين گونه سياست‌ها بايد شاهد تبعات آن و روند متفاوتي از دادوستدها در بازار ارز و سكه بود.
قيمت سكه نقدي در دادوستدهاي صبح از سكه آتي پيش افتاد، اما در مبادلات عصر اين فاصله كاهش پيدا كرده بود. در مجموع در بازار ديروز قيمت سكه سررسيد مهرماه با افزايش 96/4 درصدي در محدوده يك ميليون و 231 هزار تومان تا يك ميليون و 259 هزار تومان، سررسيد آذرماه با افزايش 98/4 درصدي در محدوده يك ميليون و 287 هزار تومان تا يك ميليون و 325 هزار تومان و سررسيد دي‌ماه با افزايش 92/4 درصدي در محدوده يك ميليون و 375 هزار تومان تا يك ميليون و 426 هزار تومان قرار گرفت. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۷:۴۷:۳۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد