بورس امروز هم حرفی برای گفتن نداشت

بورس امروز هم حرفی برای گفتن نداشت
بازار سهام امروز هم مثل دیروز متاثر از مسائلی چون آینده مبهم نرخ ارز و وضعیت قیمت و عرضه محصولات در بورس کالا حرفی برای گفتن نداشت.
فعالان بازار سهام درحالی دومین روز هفته را آغاز و به پایان رسانند که بیش از هر مسئله دورن و برون سازمانی دیگری به دو موضوع آینده نرخ ارز و وضیعت قیمت و عرضه محصولات فلزی و شیمیایی در بورس کالا اهمیت دادند تا بعد از افت 76 واحدی دیروز شاخص امروز هم خبری از رشد متغیرهای اصلی معاملات نباشد.
براساس این گزارش، اکثر سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی و کارگزاران بورس منتظر وضعیت نرخ ارز براساس نرخ اتاق مبادله و حدف نرخ مرجع و همچنین تصمیم شرکت های صادرکننده محصولات در مورد عرضه یا عدم عرضه ارز در این اتاق هستند، چرا که هرچند مسئولان بانک مرکزی و دولت تمایل شدیدی به حضور گسترده شرکت های صادرکننده در اتاق مبادله ای دارند، اما اکثر شرکت ها با توجه به تفاوت قیمت بازار آزاد و اثر مابه تفاوت هر 100 دلار در سودآوری به چنین تمایلی روی خوش نشان نداده اند. 
در این میان هر چند کاهش قیمت ارز در کنار اعلام خبر آمادگی پژو  و رنو فرانسه برای ادامه همکاری با شرکت های خودرو ساز کشور موجب بهبود وضعیت سهام این گروه در بورس شد، اما مسائل مربوط به بورس کالا و تلاش برای کاهش قیمت ها و عدم عرضه برخی محصولات توسط شرکت ها موجب شده تا بازار سهام با انتظار و سردرگمی بیشتری مواجه شود.
این مسائل موجب شد به جز سهام شرکت هایی مانند سرمایه گذاری امید و پالایشگاه بندرعباس که با عرضه بلوک 78 درصدی سرمایه گذاری سپه توسط امید و بلوک 17 درصدی پالایشگاه بندرعباس از سوی سازمان خصوصی سازی (که فردا انجام می شود) شاهد رشد قیمت شدند باقی شرکت های بزرگ بورس با کاهش قیمت و عدم اقبال سرمایه گذاران روبرو شوند.
به این ترتیب هرچند اثر مثبت47 ،10 و 9 واحدی شرکت های سرمایه گذاری امید، مپنا و پالایشگاه بندرعباس زمینه ساز ثبت 11 واحدی امروز شاخص بورس و رسیدن آن به رقم 31 هزار و 271 واحدی در پایان معاملات شد،اما کاهش قیمت هر سهم و اثر منفی 31 تا 8 واحدی شرکت های ملی مس، نفت و گاز پارسیان، چادرملو، پتروشیمی پردیس، توسعه معادن و فلزات و سرمایه گذاری غدیر موجب شد تا افزایش 81 واحدی شاخص در ساعت 10 صبح به رشد اندک 11 واحدی تغییر یابد.
علاوه براین حجم معاملات هم چندان قابل توجه نبود و مشتمل بر داد و ستد بیش از 412 میلیون سهم به ارزش 72.9 میلیارد تومان بود که از این حجم بالغ بر 23 میلیارد تومان به معامله 12.5، 5.7 و 5.1 میلیاردتومانی سه شرکت پالایشگاه بندرعباس، ملی مس و حفاری شمال تعلق داشت.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲:۵۴:۱۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد