شاخص کل بورس افزایش یافت

شاخص کل بورس افزایش یافت
در دادوستدهای روز جاری بازار سهام معامله گران بیش از 410 میلیون برگه سهم به ارزش 729 میلیارد ریال را دست به دست کردند.
در دادوستدهای روز جاری بازار سهام معامله گران بیش از 410 میلیون برگه سهم به ارزش 729 میلیارد ریال را دست به دست کردند.
در معاملات روز یک شنبه در تالار شیشه ای 410 میلیون و 860 هزار برگه سهم و حق تقدم به ارزش 729 میلیارد و 743 میلیون ریال در 30 هزار و 295 نوبت نوبت معاملاتی داد و ستد شد.در نتیجه معاملات امروز ارزش روز بازار نیز به رقم 142 هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص کل نیز در معاملات این روز 10 پله بالا رفت و در رقم 31 هزار و 271 واحد ایستاد.این در حالی بود که شاخص صنعت افت 9 واحدی را تجربه کرد. همچنین شاخص 50 شرکت فعالتر 3 واحد کاهش یافت.
در بازار این روز شاخص بازار اول 18واحد افزایش یافت و در رقم 25 هزار و 211 واحد به کار خود پایان داد. این در حالی بود که شاخص بازار دوم 50 قدم عقب نشینی را در کارنامه کاری خود ثبت کرد.
نمادهای سرمایه گذاری امید، سیمان دشتستان و مپنا بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص ثبت کردند.این در حالی بود که نمادهای ملی مس، هلدینگ پارسیان، چادرملو و پتروشیمی پردیس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص از رشد بیشتر این نماد جلوگیری کردند.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان دشتستان، فولاد امیر کبیر کاشان، سرمایه گذاری پارس توشه، کشاورزی و دامپروری مگسال، قند اصفهان، نورد آلومینیوم و صنعتی آما بود.
بنابراین گزارش نمادهای گروه صنعتی ملی، صنایع کاغذ سازی کاوه، سیمان غرب، سیمان ارومیه، کاشی سعدی، کاشی و سرامیک سینا و داروسازی فارابی با بیشترین کاهش قیمت، انتهای جدول را به خود اختصاص دادند.
بازار روز یک شنبه، همانند روز گذشته بازهم با برتری تقاضا همراه بود. بر همین اساس بود که حجم صفهای خرید در 10 نماد برتر به حدود 40 میلیون سهم می رسید. نمادهای قند هکمتان، حفاری شمال، فولاد خراسان، پالایش نفت تبریز، ایران خودرو، فولاد امیر کبیر کاشان و ایران ترانسفو با سنگین ترین صف های خرید مواجه بودند.
در عین حال نمادهای گروه صنعتی ملی، آلومینیوم ایران، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، آلومتک، پارس دارو، داملران و داروسازی اسوه با طولانی ترین صف های فروش مواجه شدند اما حجم صف فروش این 10 نماد از 3.5 میلیون سهم فراتر نرفت.
از 410 میلیون برگه سهمی که امروز معامله شد، بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای حق تقدم سرمایه گذاری سایپا، پلی اکریل، پالایش نفت بندر عباس، حفاری شمال، بانک ملت، بانک کارافرین و سرمایه گذاری ملت بود.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۲۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۷:۱۸:۵۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد