تحركات مثبت پس از نزول ادامه‌دار قيمت سكه

تحركات مثبت پس از نزول ادامه‌دار قيمت سكه
نزولي شدن قيمت‌ها در بازار ارز و سكه به گونه‌اي شده كه حالت پايدار به خود گرفته است؛ به عقيده تحليلگران، آنچه در بازارها باعث شده تغييرات قيمت سكه و ارز كاهش قابل‌توجهي طي 10 روز گذشته داشته باشد، تدابير دولت در خصوص بازار ارز و سكه و محدوديت‌ها پيرامون صادرات و واردات است.
نزولي شدن قيمت‌ها در بازار ارز و سكه به گونه‌اي شده كه حالت پايدار به خود گرفته است؛ به عقيده تحليلگران، آنچه در بازارها باعث شده تغييرات قيمت سكه و ارز كاهش قابل‌توجهي طي 10 روز گذشته داشته باشد، تدابير دولت در خصوص بازار ارز و سكه و محدوديت‌ها پيرامون صادرات و واردات است.
تداوم كاهش قيمت‌ها به ديروز صبح هم كشيده شد تا حدي كه قيمت دلار به مرز 2 هزار و 600 تومان در بازار آزاد و سكه در بازار نقدي به مرز يك ميليون و 80 هزار تومان نزديك شد؛ اما از عصر تحركات مثبتي در بازار ديده شد. روز گذشته در بازار نقدي و آتي سكه، معامله‌گران شاهد افزايش موقعيت‌هاي خريد بودند كه ازهمين روي افزايش قيمت دوباره دلار و سكه در بازار نقدي تاثيرگذار بود.
براي بازارها همچنان كه روزهاي قبل نيز پيش بيني شده بود افزايش قيمت‌ها مي‌تواند به عنوان استراتژي اصلاح قيمت‌هاتلقی شود اين در شرايطي است كه افت دنباله‌دار قيمت سكه در بازار نقدي و آتي تا زماني كه فضا براي ريزش قيمت دلار امكان‌پذير باشد ادامه خواهد داشت. در همين حال برخي تحليلگران با اشاره به وضعيت ايجاد شده بر اين باورند سرانجام بازارها علاوه بر اينكه به طور مستقيم به قيمت ارز در بازارهاي داخلي ختم مي‌شود، اما سرمايه‌گذاران بايد نيم نگاهي هم به گزارش‌ها و اخبار منتشر شده درباره مذاكرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5 و نرمش و انعطاف‌پذيري دو طرف مذاكره داشته باشند. اگر چه سياست‌هاي اخير دولت در قبال ممنوعيت و محدوديت صادرات و واردات به طور مستقيم روي كاهش قيمت ارز تاثيرگذار بوده در عين حال بايد به اين نتيجه هم رسيد كه افت ادامه دار ارز در روزهاي گذشته حالت پايدار به خود گرفته و چه بسا در روزهاي آينده حداقل تا پايان هفته جاري روند بازار نزولي خواهد بود. هر چند كه در اين ميان نبايد از نزديك شدن به روزهاي عاشورا و تاسوعا (ايام سوگواري) و ركود طبيعي در اغلب بازارهاي كالايي طي دهه ابتدايي اين ماه نيز به راحتي گذشت.
معامله‌گران بازار آتي با اشاره به روند مبادلات در بازار نقدي، روند دادوستدها در بازار آتي را مشابه بازار نقدي مي‌دانند و بر اين باورند هر گونه تغيير در شرايط بازار نقدي مي‌تواند بازار آتي را با تغييرات محسوسي مواجه كند شايد به همين دليل است كه طي چند روز گذشته افت دامنه نوسان قيمت‌ها به 5 درصد هم رسيده است. اغلب تحليل‌ها از آينده بازار حاكي از كاهش ادامه دار بوده، اما اين تمام ماجرا نيست، با وجودي كه بيشتر نشانه‌ها از افت قيمت خبر مي‌دهد اما تغييرات رو به بالاي طلاي جهاني مي‌تواند روي تصميم‌گيري سرمايه‌گذاران بازارهاي داخلي نيز تاثيرگذار باشد. پيش‌بيني‌ها از بازارهاي جهاني حاكي از تحركات مثبت قيمت طلا دارد اين در حالي است كه قيمت سكه در بازار با توجه به قيمت طلاي جهاني و قيمت دلار حبابي نیست و تصميم‌گيري‌ها در روزهاي آينده از سوي بانك مركزي و دولت مي‌تواند روي روند حركتي قيمت‌ها موثر باشد. براساس گفته تحليلگران، در شرايط كنوني معامله‌گران حرفه‌اي بيشتر سفارش موقعيت خريد دارند، زيرا قيمت‌هاي كنوني و شرايط كنوني را زمان مناسبي براي خريد تلقي مي‌كنند، اما توصيه به معامله‌گران آماتور اين است كه تا مي‌توانند از نوسانات و هيجانات موجود در بازار خودداري كنند و فعلا بيرون از بازار منتظر تكليف نهايي اخبار باشند. در مجموع در بازار ديروز قيمت سكه اگر چه صبح كاهشي بود، اما عصر با تحركات مثبتي دنبال شد؛ قيمت سكه سررسيد آذرماه با كاهش 99/4 درصدي و افزايش 55/2 درصدي در مبادلات عصر در محدوده يك ميليون و 65 هزار تومان تا يك ميليون و 150 هزار تومان، سررسيد دي‌ماه با كاهش 96/4 درصدي در مبادلات صبح و افزايش 98/0 درصدي در مبادلات عصر در محدوده يك ميليون و 96 هزار تومان تا يك ميليون و 164 هزار تومان، سررسيد بهمن ماه با كاهش 98/4 درصدي در مبادلات صبح و افزايش 02/1 درصد در مبادلات عصر در محدوده يك ميليون و 132 هزار تومان و يك ميليون و 204 هزار تومان قرار گرفت.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۸:۲۲:۳۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد