شاخص بورس از قله 34 هزار واحدی عبور کرد

شاخص بورس از قله 34 هزار واحدی عبور کرد
رکوردزنی های کم سابقه شاخص بورس درآخرین روزهای پاییز هم ادامه یافت تا این متغیر مهم بازارسهام با عبور از مرز 34 هزار واحدی زمینه ساز بازدهی 31 درصدی و ارزش روز 155 هزار میلیارد تومانی شود.
رونق کم سابقه بازار سهام 46 ساله کشور که از نیمه دوم مردادماه شروع شده بود در سه ماه پاییز به اوج رسید تا متغیرهای اصلی مخصوصا" شاخص بورس پشت سرهم قله های 28 تا 33 هزار واحدی را در نوردد.
این سیر صعودی شاخص بورس که ناشی از افزایش قیمت سهام اکثر شرکت های بزرگ حاضر در سه گروه فلزی، معدنی ، شیمیایی وبرخی تک سهم ها بود، موجب شد تا امروز هم دماسنج بازار در اولین روز برفی تهران به رکوردهای تازه دیگری دست یابد و بعد از چند روز انتظار برای نخستین با از مرز 34 هزار واحدی هم عبور کند.
به این ترتیب در شرایطی به علت ادامه تسویه حساب سرمایه گذاران حقوقی با کارگزاران ( با توجه به سال مالی 30 آذر اکثر شرکت های کارگزاری ) واقدام به عرضه سهام،شروع معاملات امروز بورس چندان جالب به نظر نمی رسید که در میانه معاملات سهام تعدادی از شرکت ها جمع آوری شد تا زمینه افزایش جهش 111 واحدی شاخص در یک ساعت و نیم اول معاملات فراهم شود.
با این رشد، شاخص بورس که روز گذشته برای شکستن خط مقاومت 34 هزار تایی به 51 واحد نیاز داشت، به راحتی این قله جدید را هم فتح کرد تا بار دیگر گوشه هایی از قابلیت های بازار سهام به نمایش گذاشته شود.
با این اوصاف با توجه به افزایش حدود 8 هزار و 110 واحدی شاخص در 9 ماه اخیر ، میانگین بازدهی سرمایه گذاری در بورس هم به بیش از 31 درصد رسید. از طرف دیگر در پی افزایش بهای اغلب شرکت های بزرگ، ارزش روز بازار سهام هم برای اولین بار از مرز 155 هزار میلیارد تومان گذشت.   
بر اساس این گزارش، رکورد شکنی متغیرهای اصلی بورس ناشی از عوامل متعددی از جمله تداوم حاکم شدن جو روانی آرام سیاسی،کاهش ارز و طلا و سکه، رشد قیمت های جهانی برخی محصولات، در پیش رو بودن گزارش های مثبت 9 ماه اغلب شرکت‌ها، مناسب بودن قیمت سهام شرکت ها ورود نقدینگی جدید و سایر عوامل است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۷:۲۵:۴۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد