کدام شرکت‌ها بیشترین تعداد سهامدار را در اختیار دارند؟

 کدام شرکت‌ها بیشترین تعداد سهامدار را در اختیار دارند؟
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در گزارشی بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی و فرابورسی را از نظر تعداد سهامدار در پایان فروردین سال 96 معرفی کرد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در گزارشی بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی و فرابورسی را از نظر تعداد سهامدار در پایان فروردین سال 96 معرفی کرد. بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران در نماد «وتوصا» با 240 هزار و 513 سهامدار در صدر بزرگ‌ترین شرکت بورسی از این منظر ایستاد و نماد معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو با 148 هزار و 404 سهامدار و توسعه معادن روی ایران با 124 هزار و 905 سهامدار در رتبه‌های دوم و سوم این رده‌بندی قرار گرفتند.

 همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، سایپا، بانک انصار، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و سیمان فارس و خوزستان در مکان‌های چهارم تا دهم بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی از نظر تعداد سهامدار ایستادند. در فرابورس ایران نیز موسسه اعتباری کوثر مرکزی در نماد «وکوثر» با 483 هزار و 512 سهامدار در صدر بزرگ‌ترین شرکت‌های این بازار از نظر تعداد سهامدار قرار گرفت. از دیگر نمادهای فرابورسی با بیشترین تعداد سهامدار می‌توان به بانک سرمایه با 302 هزار و 703 سهامدار و بانک دی با 181 هزار و 74 سهامدار اشاره کرد که رتبه‌های دوم و سوم این رده‌بندی را به خود اختصاص دادند.

بانک مهر اقتصاد، بانک قوامین، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری کشاورزی ایران، بانک حکمت ایرانیان، صنایع پتروشیمی زنجان و پتروشیمی گلستان نیز در مکان‌های چهارم تا دهم فهرست برترین شرکت‌های فرابورسی از لحاظ تعداد سهامدار ایستادند. بر این اساس در مقایسه با آمار پایان اسفندماه 95 تغییری در لیست 10 شرکت بزرگ بورس و فرابورس از نظر میزان سهامدار ایجاد نشده است

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳:۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد