انتظار بازگشت آرامش به بازار سهام

 انتظار بازگشت آرامش به بازار سهام
بورس اوراق بهادار تهران هفته نیمه تعطیل خود را با هیجان منفی نسبت به انجام عملیات تروریستی به پایان برد. روز چهارشنبه معامله‌گران بورس در حالی که روز متعادل با معاملات کم حجمی را همچون روزهای قبل پشت سر می‌گذاشتند، شوک بروز دو حمله تروریستی روند عادی معاملات را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد جو متعادل بازار جای خود را به صفوف فروش دهد

بورس اوراق بهادار تهران هفته نیمه تعطیل خود را با هیجان منفی نسبت به انجام عملیات تروریستی به پایان برد. روز چهارشنبه معامله‌گران بورس در حالی که روز متعادل با معاملات کم حجمی را همچون روزهای قبل پشت سر می‌گذاشتند، شوک بروز دو حمله تروریستی روند عادی معاملات را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد جو متعادل بازار جای خود را به صفوف فروش دهد.در نهایت شاخص کل بورس تهران با افت 535واحدی معادل 7/ 0 درصد به سطح 79هزار و 758واحد رسید تا افت یک‌درصدی برای نماگر این بازار در مقیاس هفتگی ثبت شود.این واکنش هیجانی در شرایطی صورت گرفت که انتظار می‌رود با توجه به پایان تهدیدات تروریستی و مشخص شدن ابعاد حادثه، بازار سهام در هفته آینده به شرایط متعادل خود بازگردد. در این شرایط، معامله‌گران چشم به تحولاتی همچون انتشار گزارش‌های سه ماهه و همچنین تحولات بازار‌های جهانی دارند.

در هفته گذشته بهای نفت در بازار جهانی با افت چشمگیر به کانال 48-47دلار وارد شد. بهای هر تن مس اما با ثبات‌تر بود و در حد 5هزار و 730دلار رقم خورد. بهای دو فلز روی و سرب نیز به ترتیب 2هزار و 477دلار و 2هزار و 93دلار گزارش شد (در هر تن). در بازار روز چهارشنبه ترافیک توقف نمادها نیز وجود داشت و نماد لاستیک‌سازی گروه صنعتی بارز و ایران تایر به همراه بیمه ما برای برگزاری مجمع سالانه متوقف شدند. بیمه ما همچنین در مجمع خود اعضای هیات مدیره را نیز انتخاب خواهد کرد. در همین حال روز چهارشنبه نماد کارت اعتباری کیش به دلیل ابهام در اطلاعات متوقف شد. در آخرین گزارش کارت اعتباری ایران کیش، اعلام شد که مبلغ ۶۴۵ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد. در گروه لاستیکی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران می‌گوید: با توجه به درخواست انجمن به سازمان حمایت، اگر تاییدیه این سازمان ارائه شود، انتظار می‌رود قیمت تایر تا 10 درصد افزایش یابد. گنجی اظهار کرد: این درخواست با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه و سایر هزینه‌های تولیدی به سازمان حمایت ارائه شد، اما تا این لحظه با رقم پیشنهادی انجمن موافقتی صورت نگرفته است. در گروه انفورماتیک نیز ایران ارقام در گزارشی از برنده شدن خود در مناقصه هزار دستگاه ‌ای تی ام پست بانک خبر داد و تاکید کردکه این موضوع در پیش‌بینی سود شرکت دیده شده است. در بازار روز چهارشنبه همچنین اعلام شد: شرکت کاشی نیلو از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به بازار پایه فرابورس ایران منتقل می‌شود.

در گروه بانکی بخش دوم کارمزد خدمات بانکی ریالی به شبکه بانکی ابلاغ شد. براساس اطلاعیه بانک مرکزی حداکثر نرخ‌هاي قابل وصول کارمزد خدمات بانکي (ريالي) شامل؛ ارزیابی اموال منقول و غیرمنقول، اعتبارات و سایر خدمات را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد. در گروه معدنی افت قیمت فولاد و مازاد عرضه سنگ آهن قیمت این ماده اولیه را پایین‌تر آورد. انتظار می‌رود روزهای آتی روند نزولی ادامه داشته باشد. به گزارش «ایفنا» آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد استرالیا یک دلار ارزان‌تر و 56 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. افت قیمت 19 دلاری بیلت در بازار چین و کاهش 10 دلاری قیمت میلگرد علت اصلی افت قیمت سنگ‌آهن در بازار نقدی است. از آنجایی که دوره افت فصلی تقاضای فولاد شروع شده امید به بهبود اوضاع بازار سنگ آهن در شرایط فعلی کمرنگ شده است. از طرفی موجودی بالای سنگ آهن در بنادر چین فشار بیشتری بر بازار این محصول وارد کرده است.

گروه تجهیزات تراکتور‌سازی در گزارش عملکرد سال 95خود شرایط مطلوبی را به نمایش گذاشت. تایرا در 12 ماه منتهی به 30 اسفند 95 (حسابرسی نشده) مبلغ 453 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد. این سود 22 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 94 نشان می‌دهد. در گروه خودرویی گروه بهمن از قصد خود برای افزایش سرمایه خبر داد. براساس پیشنهاد هیات مدیره سرمایه گروه بهمن از مبلغ 5 هزار و 70 میلیارد ریال به مبلغ 10 هزار میلیارد ریال (معادل 97 درصد)از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها افزایش خواهد یافت. هدف از این افزایش سرمایه برای بهبود وضعيت ساختار مالي، جبران افزايش سرمايه انجام شده در شرکت‌هاي سرمايه‌پذير، جبران سرمايه‌گذاري هاي انجام شده طي سنوات مالي گذشته وسال مالي جاري اعلام شده است. در گروه خودرویی همچنین در حکمی از سوی مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، علی رضا ساجی به سمت مدیر عامل شرکت ایران‌خودرو دیزل انتخاب شد. ساجی دارای کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه امیر‌کبیر است. مدیر عاملی شرکت‌های مهرکام پارس، محور سازان، آهنگری ایران‌خودرو و فورج البرز و عضو هیأت مدیره شرکت تولید قطعات خاور از جمله سوابق ساجی است.

در گروه بازرگانی پخش البرز در مجمع خود به ازای هر سهم 300ریال سود تقسیم کرد. در گروه کانی غیر فلزی کارخانه‌های توليدي شيشه دارويي رازي در 12 ماه منتهی به 30 اسفند 95 (حسابرسی نشده) مبلغ 535 ریال سود به ازای هر سهم محقق شد. این شرکت همچنین براساس پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه از مبلغ 500 میلیارد ریال به مبلغ 850 میلیارد ریال (معادل 70درصد) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی برای جبران مخارج سرمايه‌گذاري انجام شده و اصلاح ساختار مالي را در دستور کار خود قرار داده است. در گروه دارویی نیز کاسپین در مجمع خود 2100ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. در گروه غذایی صنعتی مینو براساس تصمیم هیات مدیره سرمایه خود را از 68میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان افزایش داد. در گروه خودرویی نیز نیرومحرکه در مجمع خود به هر سهم 19ریال سود داد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵۷:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد