تداوم رشد شاخص سهام

 تداوم رشد شاخص سهام
شاخص کل بورس تهران روز گذشته در مسیر رشد حرکت کرد و توانست در پایان معاملات رشد 113واحدی (معادل 14/ 0 درصد) را به ثبت برساند. با ثبت این رشد، شاخص کل به رقم 79هزار و 490واحد رسید.

شاخص کل بورس تهران روز گذشته در مسیر رشد حرکت کرد و توانست در پایان معاملات رشد 113واحدی (معادل 14/ 0 درصد) را به ثبت برساند. با ثبت این رشد، شاخص کل به رقم 79هزار و 490واحد رسید. در بازار دیروز همانند روز یکشنبه و دوشنبه نمادهای فلزی – معدنی صدر‌نشین بازار بودند. دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های گل‌گهر، همراه اول، گروه توسعه ملی، فولاد خوزستان و بانک ملت بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند. در بازار دیروز شرکت‌های کوچک بازار سهام نیز فعال بودند و داد‌و‌ستدها در آن نمادها نیز ادامه داشت. در بازار دیروز سرمایه‌گذاری ملی ایران بلوک 56/ 1درصدی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات را به قیمت پایه هر سهم 155 تومان روانه میز فروش بورس تهران کرد که خریداری نداشت. در گروه پتروشیمی دیروز اعلام شد، جلسه شورای رقابت بدون نتیجه خاتمه یافته است. موضوع جلسه این شورا تعیین نرخ ارز بین مجتمعی خوراک شرکت‌های پتروشیمی بود. البته نرخ خوراک اولیه و خام پتروشیمی‌ها اعم از گاز، میعانات گازی و نفتا پیش از این در مجلس تعیین شده بود. در ماده 53 برنامه ششم توسعه درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها آمده است؛ دولت مکلف است حداکثر تا یک ماه پس از ابلاغ این قانون قیمت انواع خوراک گاز و مایع تحویلی به واحدهای صنعتی، پالایشی و پتروشیمی را با حفظ قابلیت رقابت‌پذیری و جذابیت سرمایه‌گذاری تعیین کند. در گروه انفورماتیک تصویب آیین‌نامه نصب صندوق‌های فروشگاهی در هیأت دولت و احتمال بررسی آن در صحن مجلس طی روزهای آینده باعث شد تا برخی از شرکت‌های این گروه با اقبال معامله‌گران مواجه باشند.

در این گروه دیروز نماد آسان‌پرداخت برای برگزاری مجمع تغییر آدرس شرکت متوقف شد. در گروه خودرویی با فروش بلوک گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو گمانه‌زنی برای افزایش سود ایران‌خودرو ادامه دارد. سود فروش ایران‌خودرو از این محل 136 میلیارد تومان برآورد شد که 60 میلیارد تومان در بودجه لحاظ شده و برای 76 میلیارد تومان دیگر باید گزارش اصلاحی از سوی ایران‌خودرو ارائه شود. در این گروه دبیرانجمن صنایع همگن نیروی محرکه قطعه‌سازان خودرو گفت: با آزادسازی 10 هزار میلیارد تومان سرمایه بلوکه‌شده خودروسازان، صنعت خودرو و قطعه‌سازی جانی دوباره می‌گیرد. این مقام مسوول گفت: در گذشته خودروسازان داخلی سرمایه‌گذاری‌های کلان و بلندمدتی، آن‌هم بدون بازده داخلی و خارجی مانند خرید سهام غیر‌مولد را به‌صورت دستوری انجام داده‌اند که منجر به بلوکه شدن 10 هزار میلیارد تومان سرمایه این صنعت شده است. در دیگر تحولات گروه، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از بازگشایی نماد این شرکت در بورس در آینده نزدیک خبرداد. درگروه ساختمانی، سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان موافقت کرد.افزایش سرمایه شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان از مبلغ 3 هزار میلیارد ریال به مبلغ 6 هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد. بر‌اساس این گزارش، افزایش سرمایه شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان به منظور اصلاح ساختار مالی، تقویت بنیه مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی خواهد بود. انجام افزایش سرمایه «ثاخت»، حداکثر تا 60 روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز می‌شود و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

در گروه غذایی دیروز شرکت بهنوش‌ایران صورت‌های مالی منتهی به 30 اسفند 1395 را با سرمایه ثبت‌شده 240 میلیارد ریال به‌صورت حسابرسی شده منتشر کرد. شرکت بهنوش ایران در دوره 12 ماهه منتهی به 30 اسفند 95 (حسابرسی شده) به ازای هر سهم 249 ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 261 درصد رشد داشته است.این شرکت در دوره مشابه در سال 94، مبلغ 16 میلیارد و 517 میلیون ریال سود خالص و 69 ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرده بود. در گروه فلزی دیروز اعلام شد که فولاد هرمزگان تولید محصولات جدیدی را در دستور کار قرار داده است. سرپرست کارگاه تعمیرات فولادسازی فولاد‌هرمزگان گفت: پیش از این، فقط اسلب‌هایی با عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیمتر تولید می‌شد اما با توجه به ظرفیت ماشین ریخته‌گری، کارکنان کارگاه تعمیرات فولادسازی با ارائه طرحی خلاقانه و با اعمال یکسری تغییرات در خط تولید، امکان تولید اسلب از عرض ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیمتر را فراهم کردند. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به 143میلیارد تومان و در فرابورس به 141 میلیارد تومان رسید.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۳:۱۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد