ورود بورس به فاز استراحت

 ورود بورس به فاز استراحت
بورس اوراق بهادار تهران دیروز شاهد جو ضعیفی بود که نشان از استراحت بازار داشت. به دنبال رشد عمومی قیمت‌ها در جریان معاملات هفته‌های اخیر و عرضه‌های سنگین سهامداران حقوقی به ویژه در روز چهارشنبه معامله‌گران دیروز شاهد جو آرامی در بازار بودند

بورس اوراق بهادار تهران دیروز شاهد جو ضعیفی بود که نشان از استراحت بازار داشت. به دنبال رشد عمومی قیمت‌ها در جریان معاملات هفته‌های اخیر و عرضه‌های سنگین سهامداران حقوقی به ویژه در روز چهارشنبه معامله‌گران دیروز شاهد جو آرامی در بازار بودند.نماگر این بازار که 8 روز متوالی کاری اخیر در مسیر مثبت حرکت می‌کرد،در پایان معاملات با افت 88واحدی مواجه شد و به رقم 81هزار و 421واحد رسید.نمادهای فولاد مبارکه، فولاد خوزستان،کشتیرانی و چادرملو بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل داشتند.در بازار دیروز در گروه تصفیه نفت نماد پالایشگاه بندرعباس با رشد قیمت 8درصدی به تابلو بازگشت.

 

در گروه بانکی، دو بانک ملت و تجارت زمان برگزاری مجمع فوق العاده خود را اعلام کردند. در گروه انفورماتیک دیروز اکثر نمادهای بازار فعال بودند که اوج این فعالیت تشکیل صف خرید برای نماد داده پردازی بود. در این گروه به پرداخت ملت شاهد اعلام نرخ 2هزار و 50تومانی برای انتقال سهام ترجیحی کارکنان بود.در گروه غذایی شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس صورت‌های مالی دوره 3 ماهه سال منتهی به 29 اسفند 1396 را با سرمایه 200‌میلیارد ریال به‌صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس در 3‌ماه یاد شده مبلغ 31 میلیارد و 967 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و به هر سهم مبلغ 160 ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته معادل 78 درصد افزایش داشته است.در گروه معدنی سرمایه‌گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را از دو محل اعلام کرد.سرمایه‌گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان که با سرمایه 23 میلیارد تومانی در فرابورس حضور دارد، در نظر دارد در صورت موافقت سازمان بورس و تصویب مجمع فوق‌العاده با افزایش سرمایه 100 درصدی، سرمایه فعلی را به 46 میلیارد تومان برساند.

تامین مالی «فلات» از دو محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با 3 هدف اصلاح ساختار مالی، جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر صورت می‌پذیرد.در گروه کانی غیرفلزی پشم شیشه ایران با تکذیب شایعات در مورد فروش املاک شرکت با افت قیمت مواجه شد. در این گروه تولیدی کاشی تکسرام باوجود شفاف‌سازی در مورد وضعیت شرکت در بازگشایی با جهش 22درصدی قیمت همراه شد.در گروه فلزی فولاد امیرکبیر کاشان زمان برگزاری مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته را اعلام کرد.«فجر» مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی را از محل جذب سود انباشته از سازمان بورس گرفته تا با هدف اصلاح ساختار مالی سرمایه فعلی را به85/ 8 میلیارد تومان برساند.

در گروه واسطه گری مالی نیز سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران دیروز با اعلام قصد خود برای عرضه مجدد بلوکی آلومینیوم ایران به شایعات در این زمینه رنگ واقعیت داد.در این گروه سرمایه‌گذاری نیرو با افزایش سرمایه 2هزار و 400درصدی برای خرید هلدینگ برق و انرژی ایرسا مواجه شده است. مجمع سهامداران این شرکت با تصویب این افزایش سرمایه راه را برای تبدیل این شرکت به هلدینگ نیروگاهی و طی کردن مسیری که در گذشته هلدینگ سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان –پترول –طی کرد باز کردند.در مجموع بازار دیروز بازاری ضعیف بود که در آن ارزش معاملات در بورس (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) به 184میلیارد تومان و در فرابورس به 102میلیارد تومان بالغ شد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵:۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد