افت بازار سهام ادامه‌دار شد

افت بازار سهام ادامه‌دار شد
بورس اوراق بهادار تهران دیروز نیز شاهد افت 335واحدی شاخص کل تحت تاثیر کمبود آشکار نقدینگی در بازار و همچنین تجهیز نقدینگی معامله‌گران برای عرضه بزرگ بود.
بورس اوراق بهادار تهران دیروز نیز شاهد افت 335واحدی شاخص کل تحت تاثیر کمبود آشکار نقدینگی در بازار و همچنین تجهیز نقدینگی معامله‌گران برای عرضه بزرگ بود.
در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که درج نام هلدینگ خلیج فارس در شامگاه چهارشنبه احتمال عرضه این سهام در انتهای هفته جاری را افزایش داده است. براساس مقررات 5روز فاصله میان درج و عرضه سهام شرکت بايد وجود داشته باشد که با لحاظ درج نام شرکت در روز چهارشنبه احتمال عرضه این سهم در روز شنبه آینده محتمل است .این در حالی است که بازار سهام اینک با فشار تجهیز نقدینگی برای این عرضه بزرگ که می‌تواند تا یک هزار میلیارد تومان نقدینگی را به خود اختصاص دهد، با دشواری دوچندانی مواجه است.
دیروز بيشتر نمادهای عمده بازار با افت قیمت همراه شدند تا سهام ارزنده‌ای در بازار سهام به خود نمایی بپردازند از دید برخی از کارشناسان بازار، افت اخیر قیمت‌ها موجب ارزندگی این نمادها شده است.براساس آمار بيشتر نمادهای پیشرو بازار بازگشت قابل ملاحظه‌ای را نسبت به رشد اخیر خود داشته‌اند. از این دیدگاه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات 40درصد، مس 50درصد، پارسان 50درصد، پتروشیمی مارون 45درصد، چادرملو 40درصد، کروی 75درصد، فرآوری مواد معدنی 75درصد، غدیر55درصد، خارک 55درصد و کالسیمین 50درصد نسبت به آخرین رشد خود را پس داده و اصلاح کرده‌اند. این امر در شرایطی است که البته در یک ماه و نیم اخیر شاخص تنها 15درصد اصلاح را تجربه کرده است و از این رو همچنان موضوع عدم حرکت متناسب شاخص و بازار به ویژه در دوره افت نیز مورد توجه است. در بازار دیروز حاشیه افتتاح بورس انرژی فرصتی برای بحث در مورد دو عرضه اولیه احتمالی بود.
مدیر عامل شرکت بورس اوراق‌بهادار تهران در حاشیه مراسم افتتاح بورس انرژی پیرامون زمان عرضه اولیه سهام هلدینگ خلیج فارس به بورس نیوز گفت: این شرکت هنوز گزارش‌های تلفیقی خود را به بورس ارائه نکرده است.
حسن قالیباف اصل افزود: تا زمان ارائه این گزارش‌ها از سوی این مجموعه، عرضه سهام آن انجام نخواهد شد.
هرچند تلاش داریم تا پایان هفته جاری سهم مذکور عرضه شود، اما تحقق این امر بستگی به تلاش مدیران هلدینگ برای تکمیل مدارک و گزارش‌های درخواستی دارد. به‌این ترتیب در حال حاضر نمی توان روز دقیق عرضه اولیه این سهم را اعلام کرد.
در همین حال دیروز اعلام شد 5 درصد سهام پتروشیمی خراسان به احتمال زیاد دوشنبه یا سه‌شنبه این هفته در فرابورس عرضه اولیه می‌شود، اما زمان دقیق آن به نهایی شدن سپرده‌گذاری 17میلیون سهم بستگی دارد. در گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سهامداران گروه بهشهر دیروز در مجمع خود با تقسیم سود 24تومانی موافقت کردند. در گروه غذایی دیروز خبرهای اولیه در مورد احتمال افزایش بهای شکر به تشکیل صف خرید در نمادهای این گروه منجر شد.
در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن شاخص کل با افت 339واحدی معادل 92/0 درصد به 36هزار و 585واحد رسید. ارزش معاملات نیز با داد‌و‌ستد 58میلیون سهم فولاد که26درصد ارزش بازار را تشکیل می‌داد به 90میلیارد تومان رسید و از 238نمادی که به روی تابلو رفتند نیز 159نماد با کاهش قیمت و 71نماد با رشد ارزش همراه شدند. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۹:۴۱:۴۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد