سقوط شاخص‌ بورس آمریکا در پی تشدید جنگ تجاری با چین

سقوط شاخص‌ بورس آمریکا در پی تشدید جنگ تجاری با چین
به نقل از اسپوتنیک، تشدید نگرانی‌ها نسبت به ادامه جنگ تجاری چین با آمریکا باعث شده است تا ارزش شاخص‌های بازارهای بورس این کشور کاهش شدیدی را تجربه کند.

به نقل از اسپوتنیک، تشدید نگرانی‌ها نسبت به ادامه جنگ تجاری چین با آمریکا باعث شده است تا ارزش شاخص‌های بازارهای بورس این کشور کاهش شدیدی را تجربه کند.

شاخص بورس داوجونز در معاملات روز گذشته شاهد سقوط 574 واحدی معادل 2.3 درصد ارزش خود بوده است.

شاخص مزدک نیز 161 واحد معادل 2.3 درصد ریخت به طور کلی شاخص داو جونز طی دو هفته گذشته شاهد سقوط 8 درصدی ارزش خود بوده است.

شاخص VIX که میزان نوسانات بازارهای مالی آمریکا را نشان می‌دهد تا زمان انتشار این خبر 12.8درصد افزایش داشته است.

روز گذشته همچنین ژروم پاول رئیس جدیدبانک مرکزی فدرال آمریکا به نگرانی‌ها و تشنج در بازار این کشور افزود.

وی طی سخنانی در شیکاکو درباره شرایط اقتصادی آمریکا گفت: بانک مرکزی این کشور باید برای کنترل تورم،‌ نرخ بهره را افزایش دهد.

این مقام بانک مرکزی آمریکا همچنین تاکید کرد: هم اکنون اوضاع اشتغال در آمریکا به مرز مناسبی رسیده است که این مسئله می‌تواند شروعی بر یک دوره تورم اقتصادی بوده و به بالا رفتن قیمت‌ها در این کشور منجر شود. البته میزان ایجاد اشتغال در آمریکا در ماه مارس حدود 50درصد میزان مورد انتظار کارشناسان بوده است چرا که کارشناسان انتظار داشتند در این ماه 185 هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد شود اما عملکرد بازار اشتغال در این کشور به ایجاد تنها 103 هزار فرصت شغلی در این مدت منجر شد.

جیم پالسن کارشناس سرمایه‌گذاری در آمریکا طی مصاحبه‌ای با رویترز گفت: اگر بازار در چنین شرایط پرنوسان و آسیب‌پذیری نبود به انتشار هر خبری به صورت منفی واکنش نشان نمی‌داد.

وی گفت:‌هم اکنون نقدینگی‌های مالی رو به کاهش است. ترس از تورم وجود دارد و از سوی دیگر قرار است بهره بانکی افزایش یابد. اگر اوضاع اقتصادی داخلی آمریکا در شرایط مناسبی قرار داشت و به میزان کنونی آسیب‌پذیر نبود دونالد ترامپ حتی به سمت اعمال تعرفه‌های بیشتر برای واردات کالا از چین می‌رفت. ترامپ همچنین روز گذشته تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد که باعث شد روسیه به سمت اقدامات انتقام جویی و اتخاذ سیاست‌های مقابله جویانه با آمریکا قدم بردارد.

لوی کودلو به شورای اقتصاد ملی کاخ سفید دیروز به خبرنگاران گفت که این احتمال وجود دارد که واشنگتن و پکن طی سه ماه آینده در موضوع جنگ تجاری به توافق برسند اما باز هم احتمال وجود دارد که در سیاست خارجی شاهد رفتن کشورها به هر سمتی باشیم.

استیون منوخین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:‌علیرغم احتمال وجود بروز جنگ تجاری تمام عیار بین آمریکا و چین اعمال تعرفه گمرکی توسط پکن بر واردات کالاهای آمریکایی نمی‌توانند آسیب جدی به اقتصاد آمریکا وارد کنند.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱۸:۱۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد