اثرات ورود زودتر از موعد سکه‌های پیش‌فروش

اثرات ورود زودتر از موعد سکه‌های پیش‌فروش
معامله‌گران سکه روز گذشته را بیشتر در تردید و تناقض سپری کردند؛ در این میان، در اواسط روز معامله‌گران آتی بیشتر انتظار داشتند ورود سکه‌های پیش‌فروش قیمت‌ها را کاهشی کند؛ حال آنکه عده‌ای باورداشتند ممکن است تصمیم ترامپ به‌گونه‌ای باشد که بازار را در برابر روند کاهشی مقاوم کند.

معامله‌گران سکه روز گذشته را بیشتر در تردید و تناقض سپری کردند؛ در این میان، در اواسط روز معامله‌گران آتی بیشتر انتظار داشتند ورود سکه‌های پیش‌فروش قیمت‌ها را کاهشی کند؛ حال آنکه عده‌ای باورداشتند ممکن است تصمیم ترامپ به‌گونه‌ای باشد که بازار را در برابر روند کاهشی مقاوم کند. بازارساز چندی پیش اعلام کرد که سکه‌های پیش‌فروش را یک هفته زودتر وارد بازار خواهد کرد؛ به‌نظر می‌رسد تصمیم هوشمندانه سیاست‌گذار تا حدی روز گذشته ضربه‌گیر نوسانات شد.در واقع بازارساز با تصمیم به ورود زودتر از موعد سکه‌های پیش‌فروش به بازار موجب شد که عرضه در نزدیکی تصمیم ترامپ در مورد برجام صورت گیرد؛ حتی با توجه به تصمیم ترامپ مبنی‌بر اعلام زودتر از موعد نظر خود، ورود سکه‌های پیش‌فروش به‌صورت تصادفی همزمان با واکنش بازار نسبت به تصمیم وی شده است. ورود سریع سکه‌های پیش‌فروش در درجه اول زمینه ساز افزایش اعتماد متقاضیان نسبت به بانک مرکزی مبنی‌بر انجام تعهدات خود شد.

 از سوی دیگر، ورود زودتر از موعد این پیغام تلویحی را به بازار انعکاس داد که بانک مرکزی از ذخایر طلای مناسبی برخوردار است. پیش از این برخی از نوسان گیران سعی می‌کردند این جو را در بازار برجسته کنند که بازارساز به تعهدات خود وفادار نخواهد بود. برخی نیز تاکید می‌کردند، بازارساز شرایط تحویل سکه را به‌گونه‌ای تنظیم خواهد کرد که خریدار را در نهایت دچار ضرر کند. برخی عنوان می‌کردند بازارساز می‌تواند قیمت سکه را در آستانه تحویل سکه‌ها به شدت پایین بیاورد. گروهی نیز عنوان می‌کردند، در صورتی که سود مناسبی نصیب خریدار شود، بازارساز با گرفتن مالیات پیش‌بینی نشده بخشی از ضرر خود را جبران خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد ورود سکه‌های جدید به بازار یک هفته زودتر اعتماد را نسبت به سیاست‌گذار بالا خواهد برد و بخش زیادی از شایعات یاد شده را نیز خنثی خواهد کرد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۲:۲۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد