متغیرهای کاهنده در بازار سکه

متغیرهای کاهنده در بازار سکه
به گفته فعالان، یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب شد سکه تمام بهار آزادی افت بیشتری را نسبت به دلار تجربه کند، خبرهایی بود که در کانال‌های اطلاع‌رسانی معامله‌گران جریان داشت.

به گفته فعالان، یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب شد سکه تمام بهار آزادی افت بیشتری را نسبت به دلار تجربه کند، خبرهایی بود که در کانال‌های اطلاع‌رسانی معامله‌گران جریان داشت. به گفته بخشی از فعالان، یکی از اثرگذارترین خبرها، احتمال آغاز به کار صرافی‌ها برای فروش دلار در بسته ارزی جدید بود. در واقع، از نظر معامله‌گران سکه آغاز به کار صرافی‌ها می‌توانست بخشی از تقاضا را از بازار فلزهای گرانبها خارج کند. پس از ممنوعیت معاملات ارزی توسط صرافی‌ها و برخورد با دلالان ارزی، بخشی از افراد که تمایل داشتند برای نوسان‌گیری یا حفظ ارزش دارایی خود اقدام کنند، به‌دلیل ممنوعیت معاملات ارزی، وارد بازار سکه و فلزهای گرانبها شدند.

در کنار این، در روزهای انتهایی تیرماه دور دوم تحویل سکه‌های پیش‌فروش آغاز شد؛ افزایش قیمت سکه پس از آن به اندازه‌ای بود که مانع از آن شد بخش زیادی از کسانی که سکه را تحویل گرفتند، موقعیت فروش به خود بگیرند. با این حال، از نظر بخشی از معامله‌گران کاهش شدید قیمت سکه طی روزهای اخیر و به‌خصوص روز گذشته موجب شد که بخشی از آنها سکه‌های پیش‌فروش را وارد بازار کنند. از آن گذشته از روز ۱۷ مرداد، دور بعدی تحویل سکه‌های پیش‌فروش آغاز خواهد شد. افزون بر عوامل داخلی، برخی از معامله‌گران سکه نگاه چندان مثبتی به روند اونس جهانی ندارند و معتقدند ممکن است طلای جهانی در هفته جاری به زیر مرز هزار و۲۰۰ دلار برود. اونس در هفته‌های جاری توان افزایش زیادی را از خود نشان نداده است.در واقع می‌توان گفت در بازار سکه متغیرهای کاهشی دیگری حضور داشتند که موجب شدند این فلز گرانبها افت بیشتری را نسبت به دلار تجربه کند. روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی در ابتدای روز با چنان سرعتی در مسیر کاهشی قرار گرفت که مرز ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را نیز لمس کرد.

روز گذشته، در کنار سکه تمام، نیم سکه، ربع سکه و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش زیادی را تجربه کردند. در دومین روز هفته، نیم سکه ۱۵۰ هزار تومان افت را به ثبت رساند و با عقب‌نشینی از کانال‌های یک  میلیون و ۹۰۰ و یک  میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی روی عدد یک  میلیون و ۷۷۰ هزار تومان قرار گرفت. ربع سکه نیز در این روز ۴۰ هزار تومان افت کرد و به قیمت ۹۱۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با عقب‌نشینی از سطوح ۲۹۰ و ۲۸۰ هزار تومانی روی قیمت ۲۷۹ هزار تومان ایستاد. روز گذشته نوسانات رفت و برگشتی بازار زیاد بود و قیمت‌های یادشده مربوط به حدود ساعت ۵ بعدازظهر بوده است.به گفته فعالان، روز گذشته عرضه سکه امامی در بازار بیشتر از سکه‌های کوچک‌تر بود.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۳:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد