کاهش عیار طلا منتفی شد

کاهش عیار طلا منتفی شد
با اعلام رای 75 درصدی به منتفی شدن کاهش عیار طلا در نظرسنجی‌هاي انجام شده، رييس اتحاديه کشوري طلا و جواهر از منتفي شدن طرح کاهش عيار مصنوعات طلا خبرداد و گفت: در گزارش تحقيقي و نظرسنجي صورت گرفته بيش از 75 درصد به عدم اجراي اين طرح راي دادند.
با  اعلام رای 75 درصدی به منتفی شدن کاهش عیار طلا در نظرسنجی‌هاي انجام شده، رييس اتحاديه کشوري طلا و جواهر از منتفي شدن طرح کاهش عيار مصنوعات طلا خبرداد و گفت: در گزارش تحقيقي و نظرسنجي صورت گرفته بيش از 75 درصد به عدم اجراي اين طرح راي دادند. محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با سایت طلا درخصوص کاهش یا تعدیل عیار طلا در کشور اظهار کرد: سال گذشته با توجه به نوسانات قیمت طلا و همچنین افزایش بهای آن یکی از انجمن‌های صنفی پیشنهادی را مبنی بر کاهش عیار طلا جهت افزایش میزان تولید مطرح کرد تا عیارهای پایین‌تری از طلا را داشته باشیم. وی در ادامه افزود: در پی مطرح شدن موضوع کاهش عیار طلا بسیاری از سازمان‌ها نسبت به این موضوع اظهار نظر کردند که خود انجمن‌های صنفی طلا و جواهر نیز از این طرح انتقاد کرد و در نهایت یک برخورد آرا پیش آمد که آیا این کار عملی است؟ آیا مقرون به صرفه است؟ آیا مورد پذیرش مردم واقع خواهد شد؟
رييس اتحاديه کشوري طلا و جواهر تاکید کرد: اظهارنظرها در خصوص کاهش عیار طلا به صورت شخصی بود و طی جلسات متعدد که در سازمان ملی استاندارد و اتحادیه‌هاي صنفی برگزار شد مقرر شد یک کار تحقیقاتی توسط سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان ملی استاندارد و اتحادیه‌هاي کشوری صورت بگیرد و در مراکز 31 استان کشور و تهران انجام گیرد. کشتی آرای همچنین تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد سازمان حمایت از مصرف کننده کار تحقیقاتی را در 31 استان کشور و اتحادیه کشور در استان تهران انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه اتحادیه کشوری کار تحقیقاتی را در استان تهران به جهاد دانشگاهی واگذار کرد، اذعان داشت: هزار پرسشنامه در تهران توزیع شد که 500 پرسشنامه به افراد فعال صنفی و 500 پرسشنامه به افراد مصرف‌کننده در مراکز عمده خرید و فروش، بازار و کریم خان توزیع شد و نتیجه تحقیقات به صورت یک جزوه منتشر شد که نتیجه آن روز چهارشنبه گذشته در سازمان ملی استاندارد همزمان با گزارش تحقیقی سازمان حمایت از مصرف‌کننده مورد بررسی قرار گرفت. رييس اتحاديه کشوري طلا و جواهر افزود: چون در نتیجه هر دو گزارش و نظرسنجی بیش از 75 درصد مخالف کاهش عیار طلا به 9، 12، 14 بودند، مقرر شد فعلا بحث کاهش عیار کاملا منتفی شود و تا موقع مناسب اگر لازم شد، مجددا انجام شود.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۷:۴۷:۵۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد