احتمال کاهش بیشتر قیمت اونس طلا در تابستان

احتمال کاهش بیشتر قیمت اونس طلا در تابستان
کارشناسان اقتصادی معتقدند سرمایه‌گذاران درحال حاضر به بازار سهام خوش‌بین هستند و با این وجود در صورت عدم بحران در خاورمیانه برای تحریک اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار احتمال کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا در تابستان وجود دارد
کارشناسان اقتصادی معتقدند سرمایه‌گذاران درحال حاضر به بازار سهام خوش‌بین هستند و با این وجود در صورت عدم بحران در خاورمیانه برای تحریک اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار احتمال کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا در تابستان وجود دارد. به گزارش سایت طلا به نقل از میامی هرالد، بهای جهانی طلا دربهار سال 2011 میلادی 1887 دلار بود که در حال حاضر در پایین‌ترین حد دو سال اخیر مبادله مي‌شود.
بر این اساس، با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران در حال حاضر فقط نسبت به سرمایه‌گذاری روی بازار سهام و خرید اوراق قرضه خوشبین هستند تقاضای خرید طلا در تابستان سال‌جاری با کاهش مواجه خواهد شد.
این گزارش مي‌افزاید، کاهش قیمت طلا مي‌تواند فرصتی را برای خرید طلا فراهم کند، اما کارشناسان اقتصادی بر این باورند در حال حاضر خرید طلا سودی برای سرمایه‌گذاران کوتاه مدت نخواهد داشت.
طلا از لحاظ سرمایه‌گذاری همانند سهام، اوراق قرضه و دارایی‌های دیگر جنبه مثبت و منفی دارد. جنبه مثبت آن این است که سرمایه‌گذاران به هنگام افزایش نرخ تورم از خرید طلا سود خواهند برد و برعکس به هنگام کاهش نرخ تورم افراد از خرید طلا زیان مي‌بینند. کاهش قیمت طلا نشانگر این امر مي‌باشد که نگرانی سرمایه گذاران از افزایش نرخ تورم کاهش یافته است. اقدامات بانک‌های مرکزی اروپا و آمریکا نظیر تسهیل هرچه بیشتر سیاست‌های پولی ارزش پول واحد این کشورها را کاهش و قیمت طلا را افزایش داد. زمانی که فروش طلا سودی ندارد تنها فرصت برای کسب سود این است که باید منتظر افزایش قیمت‌ها بود و سپس اقدام به فروش این فلز کرد. کارشناسان اقتصادی به سرمایه‌گذاران کوتاه مدت توصیه مي‌کنند خرید طلا در حال حاضر هیچ سودی نخواهد داشت و این افراد باید به خرید دارایی‌هاي دیگر روی آورند. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۷:۵۸:۲۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد