انتخابات بر قیمت طلا ‌تاثیرگذار نیست

انتخابات بر قیمت طلا ‌تاثیرگذار نیست
ريیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر اعلام کرد: انتخابات یک اتفاق معمول و رایج در کشور است و این رویداد سیاسی نمي‌تواند روی بهای طلا و سکه در بازار داخل تاثیرگذار باشد.
ريیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر اعلام کرد: انتخابات یک اتفاق معمول و رایج در کشور است و این رویداد سیاسی نمي‌تواند روی بهای طلا و سکه در بازار داخل تاثیرگذار باشد.
محمد کشتی آرای ريیس کشوری اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با سایت این اتحادیه، با معمول خواندن انتخابات در کشور گفت: انتخابات یک امر رایج در کشور ما است و به طور مرتب در کشور برگزار مي‌شود و این امر نمي‌تواند در بحث قیمت طلا و سکه بازار داخل تاثیری داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: قیمت طلا و سکه معمولا تابعی از دو نرخ اصلی بهای جهانی طلا و قیمت ارز است.
کشتی آرای در رابطه با قیمت جهانی طلا افزود: اکثر کارشناسان و تحلیلگران با توجه به بهبود نسبی اقتصاد جهانی، روند بهای طلا را مانند سال‌های گذشته دیگر صعودی نمي‌دانند و ما حتی نزولی هم نمي‌توانیم این روند را متصور باشیم.
ريیس اتحادیه کشوری طلا و جواهرتصریح کرد: پیش‌بینی روند بهای جهانی طلا سخت است و در خوشبینانه‌ترین صورت مي‌توان 10 درصد از افت یا رشد قیمت اونس جهانی را در ظرف میان مدت یا کوتاه‌مدت آینده، پیش‌بینی کرد که چه نوسانی دارد.
وی تعیین قیمت داخلی طلا و سکه را وابسته به بهای جهانی طلا و قیمت ارز دانست ودر عین حال یادآور شد: این روزها هرچه ثبات سیاسی در کشور بهتر باشد، طبیعی است که روی قیمت ارز اثرگذار بوده و بهای ارز تاثیر خود را روی بهای سکه و ارز خواهد گذاشت.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۷:۲۹:۵۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد