منشا و خواص سنگ عقیق را بیشتر بدانیم

منشا  و خواص سنگ عقیق را بیشتر بدانیم
در این مقاله به بررسی منشا پیدایش عقيق آگات و همچنین خواص سنگ عقیق,خواص عقیق,خواص عقیق زرد,خواص عقیق سیاه, خواص عقیق سرخ, سنگ عقیق خواص,خواص سنگها,خواص سنگ عقیق زرد...

عقیق نوعي کلسدوني با نواربندي مشخص است که به صورت لايه هاي رنگي ديده مي شود، اغلب به منظور افزايش رنگهاي طبيعي، رنگ مي شود. منابع اصلي آن در ايدار- آبرستين آلمان، اروگوئه، برزيل و بعضي کشورهاي ديگر است.

- ويژگيهاي فيزيکي

- رنگ: متغير

- سختي: 5/6 تا 7

- وزن مخصوص: 64/2- 57/2

- شاخص شکست: 55/1- 53/1

عقيق یا آگات نوعي کوارتز با لايه‌هاي متناوب کلسدوني با رنگهاي مختلف و تخلخل است. رنگها بطور معمول بصورت نوارهاي موازي ظريف و باريک و معمولا منفي و در بعضي نمونه‌ها هم مرکز است. رنگ بيشتر عقيقهاي مورد استفاده در اهداف تجاري حاصل روشهاي مصنوعي است.

برخي عقيقها داراي رنگهاي مختلفي هستند که بصورت نوار ، آرايش نيافته و توزيع نامنظمي دارند. در کل عقيق به رنگهاي خاکي ، زرد ، سفيد ، سرخ ، سبز و سياه در طبيعت ديده مي‌شود و از ميان آنها رنگهاي خاکي ، زرد ، سرخ کم و بيش خواص يکساني دارند. ولي عقيق سياه و عقيق خزه هر کدام ويژگيهاي مخصوص به خود دارد.

عقيق يا آگات بصورت ژئودهايي از جنس سيليس حفرات موجود در سنگهاي آتشفشاني ائوسن را پر كرده اند. اندازه اين ژئودهاي آگات بين چند ميليمتر تا حداكثر10 سانتي متر است. بطور كلي رنگ اين آگات ها اغلب آبي نيلي ،آبي روشن ، سبز يماني ، قرمز و خاكستري است.

- خواص عقيق سياه:

عقيق سياه به همراه سنگ کريستال مي‌تواند ما را در برابر امواج منفي حمايت کند. اين سنگ هنگام هجوم احساسات مؤثر واقع مي‌شود. همچنين به حل موانع دروني و رسيدن به آگاهيهاي تازه و آمدن آنها به سطح ذهن کمک مي‌کند. عقيق سياه تمرکز را زياد مي‌کند، عملکرد روده‌ها را آسان مي‌کند، داراي عمل تقويت کنندگي بر روي استخوانها ، ستون مهره‌ها و قسمت پشت مي‌باشد.

- خواص عقيق سبز:

عقيق سبز که معروف به خزه است، باعث اعتماد به نفس در وجود ما مي‌شود و قدرت ايمني مي‌دهد. قرار دادن آن در منزل فضاي دلپذيري را ايجاد مي‌کند. عقيق سبز براي ديابت و متعادل ساختن درصد قند خون هم مؤثر است. در ضمن استفاده از آن به فرد آرامش مي‌دهد.

منبع خبر: 
  ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۷:۴۰:۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد