كاهش قيمت جهانی طلا، مصون سازی را جان دوباره بخشيد

كاهش قيمت جهانی طلا، مصون سازی را جان دوباره بخشيد
كاهش قيمت جهاني طلا، چشم انداز برگشت به مصون سازي را روشن مي كند، گرچه سرمايه گذاران و توليد كنندگاني كه در دهه گذشته دست كم ۱۰ ميليارد دلار صرف طلا كرده اند از پذيرش اين استراتژي اجتناب مي ورزند.
به نقل از بلومبرگ، گوين توماس مسئول ارشد اجرايي شركت كينگستيج كونساليديتد در سيدني تلفني گفت: شما نمي توانيد سر خود را زير ماسه فرو ببريد و فكر كنيد قيمت طلا دوباره افزايش يابد.
به رغم مقاومت سرمايه گذاران از مصون سازي، توماس مي گويد: اگر فكر كنيد قيمت طلا در حال بالا رفتن است، مصون سازي نمي كنيد و اگر بر اين باور باشيد كه قيمت در حال كاهش است، مصون سازي مي كنيد.
مصون سازي نوعي سرمايه گذاري براي كاهش ريسك است كه سرمايه گذاران موقعي به آن روي مي آورند كه از رفتار بازار مطمئن نباشند، در اين صورت اگر بخواهند دارايي خود را در چارچوب قرارداد سلف بفروشند، آن را در چند قيمت خواهند فروخت تا سود يا زيان احتمالي تعديل شود.
شركت پتروپاولوسك دومين توليد كننده بزرگ طلا در روسيه و شركت اوسيانا گلد استراليا شروع به مصون سازي كرده اند و شركت هاي واسطه گري مثل سوسايت جنرال نيزممكن است براي افزايش درآمد و تضمين وام، اين راه را دنبال كنند زيرا پيش بيني مي شود قيمت ها به كاهش ادامه دهند.
بنا به اعلام بانك جوليوس بي ير، طلا مي رود تا در سال ۲۰۱۳ براي نخستين بار از سال ۲۰۰۰، كاهش قيمت سالانه را تجربه كند و هر اقدامي در راستاي فروش سلف توليد مي تواند اين كاهش قيمت را تشديد كند.
به گزارش ايرنا از رويترز، قيمت تحويل فوري طلا در ساعت ۰۶:۴۶ امروز به وقت گرينويچ در بازار لندن سه دهم درصد كاهش يافت و به يك هزار و ۲۸۷ دلار و ۷۶ سنت در هر اونس رسيد.
در بازار نيويورك نيز قيمت سلف طلا با چهار دلار كاهش به يك هزار و ۲۸۶ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس رسيد. 
منبع خبر: ایرنا
  ۲۶ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۶:۵۸:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد