پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری
تازه ترین نظرسنجی «کیتکونیوز» از فعالان بازار نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا طی هفته آینده بار دیگر با احتمال بیشتری برای افزایش روبه‌رو خواهد شد.
تازه ترین نظرسنجی «کیتکونیوز» از فعالان بازار نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا طی هفته آینده بار دیگر با احتمال بیشتری برای افزایش روبه‌رو خواهد شد. اکثر کسانی که در نظرسنجی این هفته «کیتکو» شرکت کرده‌اند، بر این باور هستند که قیمت طلا در هفته آینده بار دیگر افزایش خواهد یافت. این هفته 19 نفردر نظرسنجی «کیتکو» شرکت کرده‌اند که در این بین 11 نفر به افزایش قیمت طلا رای داده‌اند. 6 نفر نیز بر این باورند که قیمت طلا طی هفته آینده با کاهش روبه‌رو خواهد شد و 2 نفر هم اعلام کردند قیمت طلا بدون تغییر باقی خواهد ماند. دلالان شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌ای، تحلیلگران نمودارهای فنی و مدیران پولی به طور معمول در این نظرسنجی شرکت می‌کنند. هفته گذشته نیز 48 درصد کارشناسان اقتصادی افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند. قیمت طلا در هفته گذشته با رشد 20 دلاری در هر اونس روبه‌رو شده است.
پس ازسخنان اخیر بن برنانکه، رییس فدرال رزرو، مبنی‌بر تداوم برنامه تسهیل مقداری درآمریکا، قیمت طلا در مسیر افزایش بیشتری قرار گرفت. برنانکه در گزارش 6 ماهه خود در شامگاه چهارشنبه در برابر کمیته خدمات مالی کنگره و نمایندگان کاخ سفید اعلام کرد که هنوز تا رسیدن به نرخ 2 درصدی تورم و بالابردن نرخ رشد اقتصادی فدرال رزرو ناچار به ادامه برنامه تسهیل مقداری است و این مساله همچنان به مشکل مهم‌تری از جمله نرخ بیکاری نیز وابسته است. در ماه ژوئن در بخش‌های غیر‌کشاورزی تقریبا 195 هزار شغل جدید ایجاد شد، اما نرخ بیکاری همچنان در سطح 6/7درصد باقی ماند. این رقم مقامات فدرال رزرو به ویژه برنانکه را برای کاستن از سطح خریدهای ماهانه 85 میلیارد دلاری اوراق قرضه راضی و قانع نکرد. با اینکه خود وی در نشست‌های ماهانه قبل از امکان کاهش میزان این خریدها سخن گفته بود. بازار طلا و سایر بازارهای مالی جهان برای مدت‌ها از سخنان او در به نوسان واداشتن قیمت‌ها تاثیر جدی گرفتند که سرازیر شدن قیمت طلا تا مرز 1200 دلار هم نتیجه این موضع‌گیری‌ها بود. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۹ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۷:۳۵:۵۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد