پنجمین صعود متوالی هفتگی اونس

پنجمین صعود متوالی هفتگی اونس
به نظر می‌رسد طلا در بازارهای جهانی قصد متوقف شدن ندارد و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. با اینکه طلا در معاملات روز جمعه نوسان زیادی نداشت و در بازه ۱۸۰۴ تا ۱۸۰۹ دلاری معامله شد، اما با ثبت قیمت آخرین روز هفته، پنجمین بازده مثبت هفتگی این فلز ارزشمند رقم خواهد خورد

به نظر می‌رسد طلا در بازارهای جهانی قصد متوقف شدن ندارد و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. با اینکه طلا در معاملات روز جمعه نوسان زیادی نداشت و در بازه ۱۸۰۴ تا ۱۸۰۹ دلاری معامله شد، اما با ثبت قیمت آخرین روز هفته، پنجمین بازده مثبت هفتگی این فلز ارزشمند رقم خواهد خورد. طلا در هفته‌ای که گذشت ۷۹/۱ درصد دیگر افزایش در قیمت را تجربه کرد. طلا همچنین در این هفته بالاخره از مرز ۱۸۰۰ دلاری عبور کرد و توانست رکورد ۱۰۴ ماهه قیمتی خود را بشکند. طلا طی پنج هفته گذشته در حدود ۷ درصد رشد را تجربه کرد و یکی از بهترین فصول خود در سال‌های اخیر را پشت سر گذاشت.

 افزایش تعداد بیماران کرونایی در برخی از کشورهای آمریکای لاتین و برخی از ایالت‌های آمریکا، باعث نگرانی از تعطیل شدن مجدد فعالیت‌های اقتصادی شده است. موضوعی که با حضور دائمی در فضای بازارها توانسته است به‌عنوان عامل اصلی به افزایش تقاضای این پناهگاه امن دارایی منجر شود.

تحلیلگران بازارها بر این باورند که توقف طلا در معاملات روز جمعه می‌تواند به دلیل تصحیح قیمتی و عوامل تکنیکالی نیز باشد.

بحران جهانی کرونا سبب شده است که ارزش طلا از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیش از ۱۸ درصد افزایش پیدا کند؛ اتفاقی که سبب شد طلا در نهایت تا مرز ۱۸۱۷ دلاری بالا رود، که تقریبا رکوردی هشت سال و هشت ماهه محسوب می‌شود.  با وجود پیشروی‌های قیمتی طلا در هفته‌های گذشته و ثبت رکوردهای تاریخی اما هنوز هم عوامل تقویت‌کننده قیمت فلز زرد در فضای اقتصادی جهان وجود دارد. روز چهارشنبه ۶۰ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده گزارش شده است، این مقدار از مبتلایان جدید بالاترین رکورد مبتلایان روزانه در تمامی کشورها از آغاز شیوع ویروس کرونا بوده است. ترس از تعطیلی مجدد فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا سبب کاهش شاخص بازارهای آسیایی نیز شد. از سوی دیگر افزایش تعداد بیماران و اعمال محدودیت‌های اجتماعی احتمالی در آینده سبب خواهد شد که ریکاوری اقتصاد نیز با تاخیر مواجه شود و در نهایت فدرال رزرو و سکاندارانش را مجبور کند تا به اقدامات حمایتی خود به ویژه پایین نگه‌داشتن نرخ بهره و تزریق نقدینگی در بازارها ادامه دهند. افزایش نرخ تورم عامل دیگری است که می‌تواند سبب شود تا قیمت طلا افزایش پیدا کند؛ در صورت وقوع تورم بالا سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش دارایی خود احتمالا به سوی دارایی‌های امن هجوم می‌برند. در صورت به وقوع پیوستن این سناریو می‌توان انتظار داشت تا طلا به سوی قله‌های بالاتر و رکوردهای جدیدتر حرکت کند.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۷:۵۵:۱۰ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد