قیمت طلا به بیش از 3000 دلار می‌رسد؟

قیمت طلا به بیش از 3000 دلار می‌رسد؟
یک کارشناس ارشد اقتصادی پیش‌بینی کرد، اجرای سیاست‌های انبساطی و محرک پولی در کشورهای مختلف جهان موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا تا 5 سال آینده خواهد شد.
یک کارشناس ارشد اقتصادی پیش‌بینی کرد، اجرای سیاست‌های انبساطی و محرک پولی در کشورهای مختلف جهان موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا تا 5 سال آینده خواهد شد. به گزارش مارکت واچ، یک تحلیلگر برجسته مسائل اقتصادی تاکید کرد: منطقه یورو، انگلیس و ژاپن اجرای برنامه‌های محرک پولی را در اولویت قرار داده‌اند و وضعیت اقتصادی چین و آمریکا نیز چندان رضایت بخش نیست.


به گزارش «دنیای اقتصاد»، برخلاف روند چند ماه اخیر که به کاهش شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی و تشویق معامله‌گران خرد و صندوق های بزرگ سرمایه‌گذاری به فروش ذخایر طلای خود منتهی شده بود، این بار با تصمیم فدرال رزرو مبنی بر تداوم سیاست‌های انبساطی قیمت‌ها دوباره افزایش یافتند. پیش‌بینی‌های قبلی که رقم هزار و 200 و حتی هزار دلار را برای طلا مطرح می‌کردند، یک بار دیگر به افزایش قیمت طلا در بازارها رای می‌دهند و معتقدند ولو به صورت کوتاه‌مدت قیمت طلا دوباره به هزار و 400 دلار در هر اونس نزدیک خواهد شد.
به گفته این تحلیلگر بازار، شرایط در بازارهای مالی و سهام جهان نیز به شدت پرنوسان و بی‌ثبات است و افزایش فشارهای تورمی طی سال‌های آینده تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا خواهد داشت. چشم‌انداز رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو نیز به شدت تیره و تار و بی‌ثبات است و بانک مرکزی اروپا به اجرای سیاست‌های محرک پولی ادامه خواهد داد.
وی در ادامه افزود: طلا در شش ماه دوم 2013 میلادی عملکرد خوبی خواهد داشت و کشورهای شرقی در این مدت تاثیر بیشتری بر تعیین قیمت طلا خواهند داشت. به نظر من قیمت طلا تا 5 سال آینده با رشد فزاینده‌ای روبه‌رو شده و به بیش از 3000 دلار در هر اونس خواهد رسید.
با این حال به گزارش دنیای اقتصاد، همزمان با افت ارزش سهام و شاخص‌های بازار اوراق در ایالات متحده، استقبال از خرید طلا یک بار دیگر افزایش یافته است، اما بانک مرکزی آمریکا چاره‌ای جز توقف سیاست‌های فعلی خود ندارد و بر این اساس، دیر یا زود قیمت طلا دوباره افت خواهد کرد و بعید است دوباره به قیمت‌های نجومی برسد. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۶:۵:۱۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد