طلای جهانی ارزان‌تر شد

 طلای جهانی ارزان‌تر شد
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر اخبار دلگرم کننده از واکسن کووید ۱۹ که سرمایه گذاران را به سوی دارایی‌های پرریسک هدایت کرد، کاهش یافت.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر اخبار دلگرم کننده از واکسن کووید ۱۹ که سرمایه گذاران را به سوی دارایی‌های پرریسک هدایت کرد، کاهش یافت.

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۸۶۵ دلار و ۴۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۷۰ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۸۷۴ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

دولت ترامپ روز سه شنبه بسته ای به ارزش ۹۱۶ میلیارد دلار شامل حمایتها و کمکهای دولتی و محلی را پیشنهاد کرد که نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه آن را به منزله پیشرفت در مذاکرات مربوط به اقدامات محرک مالی ارزیابی کردند. اخبار مذکور ریزش قیمت طلا را که همواره پناهگاه امنی برای داراییها در برابر تورم ناشی از بسته های محرک مالی عظیم است، محدود کرد.

شرکت جانسون اند جانسون اعلام کرد ممکن است نتایج آزمایش مرحله آخر واکسن کووید ۱۹ تک دوزی را که سرگرم ساخت آن بوده است زودتر از موعد دریافت کند. این خبر به صعود بیشتر بازارهای سهام آسیایی کمک کرد. شرکت فایزر هم مانع دیگری را از سرراه خود برداشت. سازمان غذا و داروی آمریکا اسنادی را منتشر کرد که درباره ایمنی یا تاثیر واکسن ساخت این شرکت با همکاری شرکت بایو ان تک آلمان هیچ هشدار جدیدی نداد.

بر اساس گزارش رویترز، مایکل لانگفورد، مدیر اجرایی شرکت مشاوره ایرگاید اظهار کرد: تدابیر محرک مالی تاثیرگذار خواهد بود زیرا ارزش دلار را ضعیف کرده و نقدینگی بیشتری تولید می کنند که به سوی طلا سرازیر می شود. بازارها امیدوارند تدابیر محرک مالی آمریکا تا هفته آینده رونمایی شوند و طلا ممکن است تا پایان سال تا مرز ۱۹۰۰ دلار پیشروی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۳۸ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۰۲۸ دلار و ۱۷ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳۱۱ دلار و ۸۷ سنت رسید.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
  ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۶:۵۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد