قيمت هفتگی نقره در بازارهاي جهاني ركورد زد

قيمت هفتگی نقره در بازارهاي جهاني ركورد زد
طلا ديروز (جمعه) بالاترين قيمت هفتگي در حدود دو ماه اخير را تجربه كرد ، قيمت جهاني نقره نيز به بالاترين سطح خود از سال ۲۰۰۸ رسيد و ركورد زد.
به نقل از بلومبرگ، افزايش قيمت هفتگي طلا و نقره ناشي از بالا رفتن تقاضاي فيزيكي يا تحويل فوري اين دو فلز گرانب ها در بازارهاي جهاني بود.
آمار هفتگي انجمن جهاني طلا نشان داد، خريد شمش و سكه در سه ماهه دوم ۲۰۱۳ ركورد زد و استفاده از طلا و جواهر به بالاترين سطح از سال ۲۰۰۸ رسيد.
۱۳ تحليل گر از مجموع ۲۲ تحليلگري كه در مطالعه خبري بلومبرگ شركت كردند، انتظار داشتند قيمت طلا هفته ميلادي آينده افزايش يابد درحالي كه چهار تحليلگر انتظار كاهش قيمت طلا را داشتند و پنج تحليلگر نظر خاصي نداشتند.
نسبت خوشبيني به افزايش قيمت طلا در مطالعه خبري بلومبرگ، بالاترين نسبت از ۸ مارس (۱۸ اسفند ۹۱) است.
براساس داده هاي گرآوري شده از سوي بلومبرگ، دارايي نقره در صندوق هاي سرمايه گذاري اوراق بهادار با پشتوانه نقره ديروز ركورد زد و به بالاترين سطح خود تاكنون رسيد.
كاهش قيمت طلا و نقره، پس از آنكه قيمت اين فلزات در ماه آوريل (فروردين) بيش از ۲۰ درصد كاهش پيدا كرد و وارد مرحله اي شد كه انتظار مي رود قيمت براي يك مدت طولاني كاهش يابد، سبب شد مصرف كنندگان جذب بازار شده و خريد اين فلزات افزايش يابد.
قيمت طلا در مقايسه با وقتي كه به كمترين سطح خود در ماه ژوئن رسيده بود، ۱۶ درصد افزايش يافته است در حالي كه قيمت نقره ديروز در مقايسه با كمترين قيمت خود، ۲۴ درصد افزايش يافت و وارد مرحله اي شد كه در آن انتظار افزايش قيمت براي يك مدت طولاني مي رود.
قيمت طلا براي تحويل در ماه دسامبر (۱۰آذر تا ۱۰ دي) در ساعت ۱۳:۴۸ ديروز در بازار كامكس نيويورك هفت دهم درصد افزايش يافت و به يك هزار و ۳۷۱ دلار در هر اونس رسيد.
قيمت طلا ديروز به هنگام بسته شدن بازار يك هزار و ۳۷۹ دلار و ۲۰ سنت در هر اونس بود كه بالاترين قيمت از ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) است.
قيمت طلا اين هفته ۵/۴ درصد افزايش پيدا كرد كه بالاترين قيمت از ۱۲ ژوييه (۲۱ تير) بود.
جي.پي مورگان، بزرگترين بانك آمريكا، ديروز اعلام كرد، تقاضاي طلا از سوي هند و نگراني هاي مربوط به بازار كار در آفريقاي جنوبي به احتمال زياد قيمت طلا را در چهار الي پنج هفته آينده افزايش خواهد داد.
قيمت پايان روزي نقره براي تحويل در ماه دسامبر ديروز در بازار نيويورك ۷/۱ درصد افزايش يافت و به ۳۷۲/۲۳ دلار در هر اونس رسيد.
قيمت نقره اين هفته ۱۵ درصد افزايش پيدا كرد كه بيشتري افزايش از سپتامبر ۲۰۰۸ (شهريور ۸۷) بود.
قيمت پلاتين براي تحويل در ماه اكتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) ديروز در بازار نيويورك سه دهم درصد كاهش يافت وبه يك هزار و ۵۲۷ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسيد.
قيمت هفتگي پلاتين اين هفته يك درصد كاهش پيدا كرد.
قيمت پالاديوم براي تحويل در ماه سپتامبر (۱۰ شهريور تا هشت مهر) هشت دهم درصد بالا رفت و به ۷۶۳ دلار و پنج سنت در هر اونس رسيد.
قيمت پالاديوم از ابتداي امسال تا كنون ۵/۸ درصد افزايش داشته است. 
منبع خبر: ایرنا
  ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۶:۳۹:۶ قبل از ظهر
نظرات (1)

هانیه  ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۱:۵۵ بعد از ظهر

عاشق این سبک کار هست، سه ماه دیگه هم حقوقمو بگیرم خریدمش

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد