کاهش قیمت جهانی طلا در روز سه شنبه

کاهش قیمت جهانی طلا در روز سه شنبه
بهای جهانی طلا پس از اینکه به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رسید، روز سه شنبه کاهش یافت.
بهای جهانی طلا پس از اینکه به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رسید، روز سه شنبه کاهش یافت.
بهای طلا برای تحویل فوری در بازار لندن، با 0.5 درصد کاهش، به 1359 دلار در هر اونس رسید. طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک، با 0.5 درصد کاهش قیمت، 1358 دلار در هر اونس معامله شد. این فلز گرانبها روز دوشنبه به 1384 دلار در هر اونس صعود کرده بود که بالاترین سطح از 18 ژوئن بود.
شاخص دلار آمریکای بلومبرگ که این ارز را در برابر 10 ارز بزرگ پیگیری می‌کند، به دلیل انتظار سرمایه گذاران برای گزارش نشست کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا، تغییر چندانی نداشت.
ارزش طلا از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل از بین رفتن اعتماد سرمایه گذاران به این فلز به عنوان پناه مطمئن سرمایه، 19 درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر در نظرسنجی بلومبرگ، 65 درصد از اقتصاددانان پیش بینی کردند که بانک مرکزی آمریکا کاهش خرید ماهانه 85 میلیارد دلار اوراق قرضه را از سپتامبر امسال آغاز می‌کند. قیمتهای طلا به دلیل کاهش شدیدی که افزایش خرید فیزیکی را به دنبال داشت، 15 درصد از 28 ژوئن که طی آن به پایین‌ترین قیمت 34 ماه گذشته رسیده بود، افزایش یافته است.
بر اساس آمار گردآوری شده از سوی بلومبرگ، ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلا تا روز دوشنبه 2.8 تن کاهش یافت و به هزار و 947 تن رسید. ذخایر این صندوقها هفته گذشته برای نخستین بار از فوریه افزایش یافت اما در مجموع 26 درصد از ابتدای سال جاری تاکنون کمتر شده است.
نقره پس از اینکه روز دوشنبه به 23.62 دلار که بالاترین رکورد سه ماهه گذشته بود، افزایش یافت، 2.2 درصد کاهش یافت و به 22.66 دلار در هر اونس رسید. پالادیم با 0.8 درصد کاهش، به 745.80 دلار در هر اونس رسید. پلاتین با 0.3 درصد کاهش قیمت، 1503 دلار در هر اونس معامله شد. 
منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
  ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۷:۲۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد